Co to jest copywriting i na czym on polega?
SEO copywriting polega na tworzeniu atrakcyjnych oraz wartościowych treści, które są ukierunkowane dzięki określonym słowom kluczowym. Zaliczany jest do działań marketingowych, które skuteczne wpływają na pozyskanie klienta. Jest to marketing pośredni, ponieważ teksty w pośredni sposób reklamują daną usługę, produkt czy firmę. Takie treści utworzone przez copywritera wykorzystywane są bezpośrednio na stronach internetowych, forach a nawet stronach o podobnej tematyce, co dana firma. Profesjonalny copywriting w naturalny sposób informuje o marce czy produkcie. Zatem czym zajmuje się copywriter? Po prostu – praktycznie wszystkimi treściami, które firma ma na stronie i nie tylko. Copywriter może tworzyć:
- testy reklamowe
- teksty zapleczowe
- opisy produktów
- teksty na strony WWW
- testy na bloga
- teksty na ulotki
- artykuły sponsorowane
- teksty do publikowania na social mediach****
Stworzenie dobrego, wartościowego testu, który ma zainteresować potencjalnego klienta to nie lada wyzwanie, dlatego, że często też dotyczy to branży, na której copywriter może się w ogólne nie znać. Dodatkowo SEO copywriter musi brać pod uwagę przy tworzeniu treści działania algorytmu wyszukiwarki, jak i ogólne zasady SEO. Copywriter zna odpowiedni balans i tworząc treści patrzy, aby jego treści były użyteczne i przydatne dla użytkowników i nie były tylko zoptymalizowane pod wyszukiwarkę.
Dlaczego warto zainwestować w copywriting?

Pisać teksty potrafi każdy z nas, natomiast stworzyć treści użyteczne i przydatne dla czytelników, a jednocześnie zoptymalizowane pod wyszukiwarkę to nic prostego. Zatem dlaczego warto korzystać z usług copywritera? Co nam to daje?
1. Oszczędność czasu
Każdy tekst stworzony przez copywritera możesz napisać sam, poświęcając na to swój cenny czas, w którym mógłbyś zająć się innymi rzeczami w swojej firmie. Musisz pamiętać, że czas to pieniądz, dlatego nie trać go na coś co nie jest Twoim zadaniem – copywriter zajmie się tworzeniem wszelkim treści a Ty skoncentruj się na rozwijaniu własnego biznesu. Taka inwestycja w copywriting może skutkować wzrostem sprzedaży, nie strać tego! Jeżeli masz na swojej stronie internetowej blog, powinieneś zadbać o to, aby wpisy na nim pojawiały się regularnie. Prowadząc firmę, masz na głowie o wiele obowiązków i poprzez dołożenie sobie kolejnych, związanych z blogiem może zakończyć się tym, że nie będzie on aktualizowany tak często, jak powinien.
2. Zoptymalizowane treści pod SEO
Copywriter oprócz tego, że pisze ciekawie, to w dodatku zgodnie z zasadami SEO, czyli tak, aby dopasować treść w pełni do wyszukiwarek internetowych. Poprzez profesjonalne treści od copywritera znajdziesz się na szczytach list wyszukiwania i zyskasz nowych klientów! Testy przygotowane przez copywritera będą odpowiedniej długości, merytoryczne oraz wypełnione we właściwy sposób w słowa kluczowe. Test dostarczony przez copywritera będzie unikatowy i wyczerpujący na dany temat. Copywriter zadba również o linkowanie wewnętrzne, które w SEO ma bardzo duże znaczenie. Doda w tekście linki do innych podstron z Twojej strony, co będzie ułatwieniem w nawigacji i zachęci klienta do zapoznania.
się z innymi treściami. Copywriter ma również możliwość przygotowania meta description, który nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, ale kiedy będzie odpowiednio chwytliwy ściągnie ruch do Twojej strony.
3. Spójny content
Poprzez profesjonalny copywriting zyskasz również spójny content, który publikujesz w mediach społecznościowych, jak i na swojej stronie internetowej. Spójna komunikacja jest niezwykle ważna, ponieważ od niej zależy, czy zyskasz zaufanie odbiorców i zbudujesz szczery i wiarygodny wizerunek.
4. Szybki termin wykonania
Profesjonalny copywriter oferuje szybki czas realizacji zlecenia. Copywriterzy pracują codziennie i swoje zlecenia wykonują regularnie, dlatego jeżeli zlecisz napisanie tekstu to często robią to nawet tego samego dnia. Dla pracownika, który nie specjalizuje się w pisaniu treści stworzenie jakiegokolwiek tekstu zajmie sporo czasu, dlatego warto wykorzystać w tym celu copywritera.
Copywriting, a mała firma
Z poprzednich punktów dowiedziałeś się jakie funkcje pełni copywriting i dlaczego warto w niego zainwestować. Właściciele mniejszych przedsiębiorstw mogą mieć wątpliwości co do skorzystania z usług copywritera ze względu na ograniczony budżet. Pamiętaj, że copywriting w mniejszych przedsiębiorstwie może ograniczać się jedynie do miejsc, gdzie są potencjalni klienci. Nie warto więc inwestować we wszystkie kanały komunikacji, lecz tylko w te z największym potencjałem.
- Strona internetowa
To ze stroną internetową będą najczęściej stykać się potencjalni klienci, dlatego warto zainwestować w treści, które będą odpowiadały ich potrzebom. Strona główna musi być bardzo dobrze przygotowana, tak samo, jak opis Twojego przedsiębiorstwa tak, aby zbudować zaufanie marki. Nie stosuj więc ogólników, tylko postaw na naturalność i opowiedz czytelnikom swoją historię. Opisy produktów i usług muszą być jak najdokładniejsze. W tym kroku pamiętaj o Zerowym Momencie Prawdy.
Co to jest Zerowy Moment Prawdy?
ZMOT, czyli Zerowy Moment Prawdy (a_ng. Zero Moment of Truth_) oznacza, że zanim potencjalny klient zdecyduje się na zakup szuka w Internecie wszelkich informacji o usłudze lub produkcie. Warto więc, aby klient przeczytał na naszej stronie dobrze opracowane treści, zwłaszcza pod kątem nasycenia najbardziej wartościowych informacji. Na rynku amerykańskim ok. 73% konsumentów korzysta z ZMOT.
Czy warto zlecić pisanie treści copywriterowi?

Copywriting warto jest zlecić osobie, która się w tym specjalizuje dlatego, że oszczędzasz dużą ilość czasu oraz wbrew pozorom pieniędzy. Inwestycja w copywriting opłaca się, a przyczyn tego jest wiele. Zaczynając od dobrze opracowanych i zoptymalizowanych treści, które informują klientów i pomagają im w podjęciu decyzji o zakupie, jak i wspierają działania SEO. W dłuższym okresie przekładają się one na zwiększoną sprzedaż towarów lub Twoich usług. Inwestując w copywriting zewnętrzny musisz znać przynajmniej podstawowe zasady tworzenia treści, dzięki czemu będziesz mógł obserwować efekty, które dla osoby, która ich nie zna mogą być niewidoczne. Decydując się na współpracę z profesjonalnym copywriterem masz pewność, że zatrudniasz osobę z wiedzą i doświadczeniem, zyskujesz unikatowe, jak i wartościowe treści, Twoje treści są skierowane do Twojej grupy docelowej i są zoptymalizowane pod kątem SEO, a dodatkowo zaoszczędzisz czas i zyskujesz regularność pisania. Po tych wszystkich argumentach nie musimy już chyba odpowiadać na pytanie, czy warto zlecać pisanie treści copywriterowi.