Jak pozycjonować swój sklep internetowy? - Agencja Wrocławska

Jak pozycjonować swój sklep internetowy?

Agata Nycz | 19.05.2021

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest praktycznie niezbędne przy pozyskiwaniu klientów. Jeżeli jesteś właścicielem e-sklepu, powinieneś wykorzystać ten potencjał i zadbać o swoją widoczność w wyszukiwarkach. Zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć sprzedaż? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?

pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie sklepu jest tak ważne dlatego, że coraz częściej robimy zakupy w sieci. Dzięki badaniu Gemius E-commerce w Polsce wiemy, że w 2019 roku 62% internautów choć raz zdecydowało się na zakupy online. W ciągu ostatnich lat zmienił się znacznie profil kupujących przez Internet.

Poprzez sieć nie kupujemy już jedynie elektroniki czy ubrań. Coraz chętniej sięgamy po naturalne kosmetyki, leki wydawane bez recepty, a nawet żywność, czyli rzeczy, z których korzystamy na co dzień. Wiele biznesów przenosi swoją działalność do Internetu lub chociaż rozpoczyna działania mające na celu promocję w sieci, ponieważ jest to bardzo opłacalne. W związku z tym konkurencja będzie coraz większa i to właśnie pozycjonowanie sklepu internetowego ma pomóc w przebiciu się przez nią i dotarciu do klienta, a co za tym idzie – uzyskaniu większych zysków.

Korzyści, jakie przynosi pozycjonowanie sklepów internetowych:

  • wzmocnienia pozycji marki na rynku
  • wykreowania profesjonalnego wizerunku sklepu
  • zwiększenia rozpoznawalności marki wśród klientów
  • zwiększenia liczby klientów
  • lepszej promocji sklepu w sieci.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Cena pozycjonowania stron różni się w zależności od rodzaju i zakresu prowadzonych działań. Przede wszystkim pozycjonowanie nie jest kosztem, a inwestycją, która zwraca się w wyniku efektywnej optymalizacji strony i pozyskiwania sprzedaży. W efekcie działań Twoje wydatki na promocję strony będą tylko ułamkiem tego, ile na niej zarobisz. Koszt pozycjonowania stron internetowych uzależniony jest od zakresu działań oraz konkurencyjności branży. Zwykle cena oscyluje w granicach od 990 zł do 3000 zł netto miesięcznie.

Na czym się skupić? Jakie działania SEO mogę wykonywać samodzielnie?

Z pewnością najważniejsze elementy mające wpływ na SEO, które możesz robić samodzielnie to między innymi:

1. Treści

Nie kopiuj treści ze stron producentów lub konkurencji. Utwórz unikalne, własne opisy. Umieść tekst na stronie głównej, przedstaw swoją firmę i najważniejszy asortyment. Dodaj opisy na stronach kategorii, które wskażą najpopularniejsze produkty. Nie zapominaj także o opisach produktów – zawrzyj w nich nazwę produktu, producenta, co to jest za produkt, szczegóły (kolor, rozmiar, wzór, materiał, inne cechy ważne dla użytkownika). Postaraj się odpowiedzieć potencjalnemu klientowi w tych treściach na wszystkie jego wątpliwości.

Dodatkowym źródłem ruchu organicznego jest blog. Warto publikować kilka wpisów miesięcznie na tematy związane z Twoją stroną. Nie opisuj konkretnego produktu, producenta czy kategorii – blog należy traktować jako poradnik, w którym odpowiadamy na wątpliwości, publikujemy inspiracje czy przepisy. Dodatkowo odpowiednio linkując do powiązanych produktów polepszysz strukturę linkowania wewnętrznego.

2. Linki

Zdecydowanie linkbuilding nadal działa i warto pozyskiwać linki z zewnętrznych stron, które prowadzą do Twojego sklepu. Jest to ważny obszar działań SEO i doskonale uzupełnia działania prowadzone na stronie.

Część działań linkbuildingowych warto wykonywać samodzielnie nawet współpracując ze specjalistą SEO – w takiej sytuacji warto takie działania wspólnie omówić.

Dodatkowo zadbaj o profile w Social Media – utwórz je w najpopularniejszych dla Twojej branży portalach, np. Facebook, Instagram. W profilach umieść link do strony głównej swojego sklepu. W postach staraj się również dodawać link do swojej strony, jednak pamiętaj, że może on prowadzić również do strony kategorii, produktu czy blogposta – dobierz stronę najlepiej dopasowaną do publikowanej treści.

Jeśli masz partnerów biznesowych, możesz także poprosić ich o dodanie linku do Twojego sklepu u nich.

Od czego zacząć i jakie narzędzia będą do tego niezbędne?

jak nauczyć się pozycjonować strony

1. Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to nic innego, jak wyrażenia wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki internetowej. Mogą to być różnego rodzaju frazy (często używane określenie jako synonim słów kluczowych), składające się od jednego do kilku wyrazów. To właśnie poprzez wpisywanie takich zapytań w Google oraz innych wyszukiwarkach internetowych, użytkownicy szukają informacji czy też produktów.

Frazy generyczne są to najbardziej ogólne słowa kluczowe, które często jako pierwsze nasuwają się na myśl właścicielom sklepów internetowych. W sytuacji, gdy prowadzimy księgarnie online, pierwsze co pomyślimy, to słowo kluczowe “książka”. Trzeba pamiętać, że nie warto obierać fraz genetycznych jako główny cel.

Frazy long tail tzw. “długi ogon”, to w strategii SEO sklepu internetowego głównie wyszukiwania dotyczące produktów. Dlaczego więc warto od nich zacząć i skupić uwagę na tej grupie? Powód jest prosty- pojawienie się w wyszukiwarce, gdy potencjalny klient wyszukuje konkretny model produktu, daje ogromne szanse na konwersję.

Frazy brandowe są to słowa kluczowe, które zawierają nazwę konkretnej marki (tzw. brandu). Uzyskując wysoką pozycję na takie zapytania, pozwalasz odnaleźć swój sklep osobom, które wybrały już konkretną markę produktów. Gdy sprzedajemy produkty znanych marek, nie powinniśmy o nich zapominać.

Teraz pytanie – skąd czerpać pomysły na słowa kluczowe?

Do poprawnej analizy popularności słów kluczowych będzie potrzebne narzędzie, które posiada informacje o tym, jakie słowa kluczowe i jak często są wyszukiwane w Google. Takim narzędziem jest Senuto. Planując listę słów kluczowych, możesz wykorzystać wiedzę o sprzedających się produktach i często zadawanych przez klientów pytania.

planner słów kluczowych senuto
Przykład słów kluczowych z wykorzystaniem dostępu do programu Senuto.

Poprzez dostęp do Senuto możesz sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja. Narzędzie oferuje darmowy, testowy 14-dniowy okres próbny, z którego niewątpliwie warto skorzystać.

2. Szybkość strony

Jeżeli nasza strona internetowa ładuje się dłużej niż 5 sekund możemy mieć pewność, że klienci zaczną ją omijać szerokim łukiem. Często nawet najlepiej przygotowane strony, idealnie zoptymalizowane pod SEO mogą przestać generować ruch ze względu na długi czas wczytywania. Dzięki narzędziu Page Speed Insights sprawdzisz szybkość swojej strony.

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to nic innego jak linki w obrębie jednego serwisu, gdzie przykładowo z wpisu na blogu lub kategorii produktów pokrewnych tworzymy odnośnik do innej podstrony. Tego typu linkowanie jest jedną z najchętniej wykorzystywanych technik optymalizacji w przypadku sklepów i portali internetowych, dzięki pełnej kontroli. Możemy swobodnie używać słów kluczowych w treści linka, wzmacniając tym daną podstronę.

link juice seo

Linkowanie zewnętrzne to pozyskiwanie linków na innych domenach, które kierują do naszej strony. Linki wychodzące są bardzo ważną sprawą w budowaniu autorytetu strony i organicznej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dużo bardziej wartościowe są odnośniki umieszczone w witrynach o podobnej tematyce i dużym autorytecie.

Zastosowanie się do tych zasad sprawi, że sklep szybko będzie się rozwijał i generował coraz to większe zyski. Pamiętaj o tym, żeby sprawdzać efekty prowadzonych działań. Jeśli nie przynoszą one żadnych rezultatów lub obserwujesz spadki, rozważ zmianę strategii. Przedstawione wyżej elementy to pomysły na samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego. Oprócz nich można oczywiście wykonać całą gamę innych działań, np. zmianę struktury nagłówków, zmianę danych strukturalnych, analizę struktury adresów URL, utworzenie mapy strony itp. Warto jest skorzystać z pomocy specjalisty SEO. Doświadczona osoba podpowie, co można zrobić lepiej albo zmienić.

Agata Nycz
Copywriter

Aktualności

Program afiliacyjny oraz partnerski - czym są i jak działają?

Chcesz zarabiać przez internet, ale nie wiesz, jak zacząć? Rozwiązaniem może być marketing afiliacyjny i programy partnerskie. To proste, skuteczne i coraz popularniejsze metody zarobku online. W tym artykule wyjaśniamy, czym są te programy, jak działają i dlaczego warto się nimi zainteresować. Dowiesz się także, jak wybrać najlepszy program partnerski i jak skutecznie promować produkty czy usługi, aby maksymalizować swoje zyski.

Analiza SWOT - mocne i słabe strony przedsiębiorstwa

Analiza SWOT to jedna z metod analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się prostotą w zastosowaniu, a jednocześnie dostarcza wartościowych informacji o mocnych i słabych stronach firmy, szansach oraz zagrożeniach. Jest ona pierwszym etapem w planowaniu strategicznym, oferującym klarowny obraz pozycji firmy na rynku i wskazującym kierunki rozwoju.

Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową? Definicja, rodzaje strategii i przykłady

Efektywna strategia marketingowa to fundament sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Niezależnie od wielkości czy branży, kluczowe jest zrozumienie i spełnianie potrzeb klientów. Marketing ewoluuje, przestając być tylko narzędziem promocji, a stając się istotnym elementem strategicznego planowania w biznesie. Jego rola decyduje o pozycji firmy na rynku, zyskach i dalszym rozwoju.

Czym jest lejek sprzedażowy? Budowa, etapy i przykłady zastosowania

Lejek sprzedażowy to narzędzie kluczowe w marketingu i sprzedaży. Działa jak mapa, przedstawiając każdy etap, przez który przechodzi klient, od pierwszego kontaktu z marką aż do finalizacji transakcji. Zrozumienie, czym jest lejek sprzedażowy i jak efektywnie go zastosować, jest niezbędne dla każdej marki, która chce skutecznie pozyskiwać nowych klientów i maksymalizować sprzedaż.