Sprzedaż w Social Mediach - Czym jest Social Selling? - Agencja Wrocławska

Sprzedaż w Social Mediach - Czym jest Social Selling?

Agata Nycz | 01.06.2022

Co to Social Selling

Umiejętność wykorzystywania mediów społecznościowych do celów biznesowych to inaczej powszechnie znany Social Selling. Większość firm, marek i sklepów internetowych posiada swoje konta na Facebooku czy Instagramie. Jednak bardzo często wykorzystują je jedynie do budowania społeczności, docierania do szerszej grupy odbiorców oraz interakcji ze swoimi klientami. Co oczywiście jest dobrą praktyką, ponieważ potencjalni klienci mają wtedy większe zaufanie do marki, wiedzą o wszystkich nowinkach oraz widzą “ludzką twarz” sklepu. Natomiast Social Selling pomaga sprzedawać internetowo produkty za pomocą aplikacji Instagram czy Facebook.

Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Social Mediach?

Od pewnego czasu Facebook oraz Instagram wprowadził zakładkę sklepu do swoich aplikacji. Dzięki temu sklepy mogą wystawiać swoje produkty na sprzedaż w Social Mediach. Wygląda to bardzo podobnie do tradycyjnej sprzedaży internetowej przez witrynę, natomiast wszystko odbywa się w panelu aplikacji. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie w sprzedaży internetowej, ponieważ marki mogą sprzedawać produkty osobom, które obserwują ich profil społecznościowy. Odbiorcy jest łatwiej zapoznać się z ofertą produktową w Social Mediach, zapisać lub zainteresować się nią, a w konsekwencji dokonać zakupu. Obecnie wprowadzając produkty do managera sprzedaży na Facebooku można je jednocześnie podłączyć do sklepu na Instagramie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ z jednego panelu można sterować dwoma sklepami w Social Mediach. Do rozpoczęcia całkowitego Social Sellingu jest zatem potrzebne odpowiednie ustawienie sklepów na Facebooku/Instagramie.

Jak podłączyć sklep do profilu na Facebooku/Instagramie?

Założenie sklepu na Facebooku/Instagramie jest bardzo proste, jednak trzeba pamiętać o kilku ważnych krokach. Należy zwrócić szczególną uwagę na dostępy konta, najłatwiej jest założyć sklep na stronie, którą sami prowadzimy lub potrzebne są dostępy do konta biznesowego i przyznanie roli administratora strony.

Założenie sklepu na Facebooku w kilku krokach:

  1. Wejdź w Meta Business Manager, a następnie w Managera Sprzedaży.
  2. Następnie kliknij przycisk “Dodaj Sklep” i wybierz metodę płatności oraz stronę internetową, z którą chcesz połączyć sklep.
  3. Twój sklep w Social Mediach jest już prawie gotowy. Teraz wystarczy, że dodasz do niego produkty, masz do wyboru trzy opcje jak to zrobić: ręcznie, za pomocą zestawienia danych z pliku lub przy pomocy piksela, który automatycznie dodaje produkty ze sklepu w witrynie internetowej.
  4. Ostatnim krokiem jest zebranie produktów w zestawy, które będą wyświetlane w sklepie na Facebooku/Instagramie.
  5. Facebook musi zweryfikować sklep i rozpocznie się sprzedaż w panelu aplikacji.

Jak wykorzystać sklep na Facebooku/Instagramie do efektywnej sprzedaży?

Z pomocą sklepu w Social Mediach możesz oznaczać produkty w postach. Dzięki temu profil nie będzie kojarzony jedynie ze zdjęciami, ale bezpośrednio ze sprzedażą internetową. Dodatkowo możesz użyć katalogów sprzedażowych w reklamach Facebook Ads, przez to klienci z grupy docelowej będą trafiali do sklepu bez zmiany witryny internetowej. Trzecim ważnym aspektem jest pojawianie się produktów w zakładce “Sklep” na Facebooku i Instagramie.

Wykorzystaj potencjał Social Sellingu do budowania jak najlepszej sprzedaży internetowej w Social Mediach. Za pomocą aplikacji Instagrama i Facebooka stwórz sprzedający sklep internetowy.

Agata Nycz
Copywriter

Aktualności

Program afiliacyjny oraz partnerski - czym są i jak działają?

Chcesz zarabiać przez internet, ale nie wiesz, jak zacząć? Rozwiązaniem może być marketing afiliacyjny i programy partnerskie. To proste, skuteczne i coraz popularniejsze metody zarobku online. W tym artykule wyjaśniamy, czym są te programy, jak działają i dlaczego warto się nimi zainteresować. Dowiesz się także, jak wybrać najlepszy program partnerski i jak skutecznie promować produkty czy usługi, aby maksymalizować swoje zyski.

Analiza SWOT - mocne i słabe strony przedsiębiorstwa

Analiza SWOT to jedna z metod analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się prostotą w zastosowaniu, a jednocześnie dostarcza wartościowych informacji o mocnych i słabych stronach firmy, szansach oraz zagrożeniach. Jest ona pierwszym etapem w planowaniu strategicznym, oferującym klarowny obraz pozycji firmy na rynku i wskazującym kierunki rozwoju.

Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową? Definicja, rodzaje strategii i przykłady

Efektywna strategia marketingowa to fundament sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Niezależnie od wielkości czy branży, kluczowe jest zrozumienie i spełnianie potrzeb klientów. Marketing ewoluuje, przestając być tylko narzędziem promocji, a stając się istotnym elementem strategicznego planowania w biznesie. Jego rola decyduje o pozycji firmy na rynku, zyskach i dalszym rozwoju.

Czym jest lejek sprzedażowy? Budowa, etapy i przykłady zastosowania

Lejek sprzedażowy to narzędzie kluczowe w marketingu i sprzedaży. Działa jak mapa, przedstawiając każdy etap, przez który przechodzi klient, od pierwszego kontaktu z marką aż do finalizacji transakcji. Zrozumienie, czym jest lejek sprzedażowy i jak efektywnie go zastosować, jest niezbędne dla każdej marki, która chce skutecznie pozyskiwać nowych klientów i maksymalizować sprzedaż.