Marketing internetowy co to takiego?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingu online. Obejmuje to różne metody i platformy używane do komunikowania się z klientami, takie jak strony internetowe, poczty e-mail, media społecznościowe i reklamy online. Postaram się opisać cały schemat widoczny w marketingu internetowym, roli i znaczeniu marketingu internetowego w przedsiębiorstwach oraz o tym, jak go wykorzystać na swoją korzyść.
29.03.2021 |  Jakub Horbacz

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingu online. Obejmuje to różne metody i platformy używane do komunikowania się z klientami, takie jak strony internetowe, poczty e-mail, media społecznościowe i reklamy online. Postaram się opisać cały schemat widoczny w marketingu internetowym, roli i znaczeniu marketingu internetowego w przedsiębiorstwach oraz o tym, jak go wykorzystać na swoją korzyść.

Marketing internetowy to strategie służące do sprzedaży produktów i usług w Internecie oraz za pośrednictwem innych środków cyfrowych. Mogą to być różne platformy internetowe, narzędzia i systemy dostarczania treści, takie jak:

  • Blogi
  • Tematyczne filmy oraz podcasty
  • Media społecznościowe
  • E-mail marketing
  • Reklamy Online
  • Płatne promocje w internecie
  • Content i informacje na stronie internetowej

Jak działa network marketing?

Oczywiście prawdziwym celem marketingu internetowego jest sprzedaż towarów i usług lub reklama w Internecie, nie jest to jednak jedyny powód, dla którego firmy to robią. Firma może prowadzić marketing online, aby przekazać informacje o sobie (zbudować własną potężną markę) lub przeprowadzić badania. Często zdarza się, że obraz wielkości danej firmy jest zgoła inny w internecie, niż w rzeczywistości. Dlatego warto zadbać o tę sferę. Marketing online to także skuteczny sposób na określenie rynku docelowego, odkrycie potrzeb marketingowych dla swojej branży i nawiązanie długoterminowych relacji z klientami lub zdobycie autorytetu i wiedzy.

Marketing internetowy wykorzystuje działania online klientów, aby zachęcić ich do kontaktu z Twoją firmą za pośrednictwem różnych miejsc w Internecie. Rodzaj marketingu internetowego, z którego korzysta Twoja firma, zależy od modelu biznesowego, rodzaju produktu, klientów docelowych, budżetu itp. Także nie zawsze odpowiedź na pytanie, który kanał marketingowy będzie najlepszy dla Twojej firmy będzie jednoznaczna.

Content na Twojej stronie internetowej

Witryny komercyjne umożliwiają klientom:

  • Dokonywać zakupu lub wybrania numeru w celu skorzystania z usługi
  • Znalezienie lokalizacji Twojej firmy lub informacje kontaktowe
  • Odkrycie katalogu produktów lub usług
  • Poznanie ludzi, kryjących się za marką firmy
  • Dowiedzenie się więcej o wszystkim związanym z firmą

Strony internetowe zwykle korzystają z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby upewnić się, że ich treść zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach i jest łatwa do znalezienia przez potencjalnych klientów.

Blogowanie

Pisanie na blogu pozwalają podnieść ranking Twojej witryny poprzez dodawanie artykułów i postów wokół określonych słów kluczowych. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że klienci znajdą i odwiedzą Twoją witrynę za pomocą wyszukiwań organicznych online. Możesz także pisać artykuły do ​​blogów, czasopism lub witryn internetowych innych osób. Jeśli taka domena jest stosunkowa mocna dla Google, odnośnik do produktów na Twojej stronie pozwoli Może to zwiększyć liczbę odbiorców i sprawić, że Twoja firma przyciągnie więcej potencjalnych klientów.

Wideo i podcasty

Niektórzy twórcy, którzy tworzą filmy lub podcasty, traktują to jako swoją jedyną działalność, bo stali się już na tyle popularni w internecie. Natomiast inne firmy używają tych platform do zdobywania wiedzy, łączenia się z innymi przedstawicielami branży i tworzenia ścieżki dla nowych klientów, aby mogli znaleźć i zainteresować się swoimi produktami lub usługami. Szczególnie popularne stają się podcasty. Każdego miesiąca coraz więcej Polaków słucha podcastów, które wygrywają przede wszystkim merytorykę i ciekawymi, kompetentnymi dyskutantami.

Media społecznościowe

Większość konsumentów korzysta z jakiegoś kanału mediów społecznościowych, czasami jest ich bardzo dużo, chociaż rodzaj i charakter konkretnej aplikacji, będzie zależał od zachowania rynku docelowego. Wśród osób w wieku 18-29 lat ponad 90% osób korzysta z pewnego rodzaju mediów społecznościowych, choć ich wykorzystanie spada wraz z wiekiem, nadal mogą z nich korzystać konsumenci w każdym wieku. Ponad 60% osób powyżej 65 roku życia korzysta z jakieś rodzaju mediów społecznościowych, szczególnie facebooka i liczba ta prawdopodobnie będzie nadal rosnąć, ponieważ internet stał się już coraz bardziej powszechny. Musisz przygotować się do researchu, obecnie starsze pokolenia przede wszystkim korzystają z usług facebooka, więc jeśli Twoim targetem są ludzie starsi to zacznij prowadzić profil na fejsie dla Twojej firmy. Młodsze pokolenia będą dużo bardziej zachęceni do wejścia w interakcję poprzez aplikację TikTok czy Instagram. Na której jest dużo mniej treści, ale głównym contentem są tutaj zdjęcia lub filmy, które nie mogą trwać zbyt długo. Raczej wszystko ma być skonsolidowane do granic możliwości.

E-mail marketing

Możesz użyć e-maila do wysyłania bezpośredniej wiadomości e-mail zamiast wysyłania jej za pośrednictwem zwykłej poczty. Zbieraj adresy e-mail klientów za pośrednictwem zakupów lub rejestracji w witrynie, a następnie używaj ich do udostępniania ważnych informacji, zachęcania do zakupów i budowania relacji. E-mail umożliwia kontakt z klientami osobiście i indywidualnie. Na przestrzeni lat, głównie przez poprawienie jakości wysyłanych maili z dodatkowym wsparciem indywidualnie skierowanych maili, wskaźnik konwersji e-mail marketingu poszybował do góry, z poziomu 1% do 3%.

Reklamy płatne online

Reklama internetowa może przybierać różne formy. Reklamy pay per click (płacisz za kliknięcie w link) umieszczane w wyszukiwarkach są kierowane na określone wyszukiwane hasła, których mogą używać potencjalni klienci. Ukierunkowana reklama w mediach społecznościowych ma na celu dotarcie do określonych segmentów rynku użytkowników platformy, którzy mogą być zainteresowani produktami, usługami i promocjami Twojej firmy. Możesz także umieszczać reklamy na pasku bocznym w witrynach innych osób lub w wysyłanych e-mailach. Reklamy online są najskuteczniejsze, gdy są „zgodne”, trafne w stosunku do miejsca, w którym się pojawiają lub czego szukają docelowi odbiorcy. Personalizacja może również zwiększyć współczynnik odpowiedzi na reklamy internetowe, zwłaszcza na wczesnych etapach podejmowania decyzji przez konsumentów. Jednak personalizacja jest najbardziej skuteczna, gdy reklamy są wyświetlane w przystępnym dla klienta miejscu.

Reklamy online

Możesz korzystać z list odbiorców utworzonych przez innych w ramach sponsorowanych lub płatnych promocji. Te działania marketingowe pozwalają płacić odbiorcom na rynku docelowym w celu omawiania, używania, promowania lub udostępniania Twoich produktów i usług ich obserwatorom. Może to zarówno zwiększyć świadomość marki, jak i zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza w przypadku łączenia kampanii z ukierunkowanymi kodami promocyjnymi lub ofertami specjalnymi. Oczywiście w idealnym świecie najlepsze jest połączenie wszystkich kanałów dotarcia do klienta i korzystania dodatkowo m.in. z pozycjonowania stron i adwords.

Content Marketing – clue oraz podsumowanie

Marketing internetowy staje się coraz bardziej kluczowy dla wszystkich rodzajów przedsiębiorstw. Klienci spędzają codziennie dużo czasu w Internecie, w tym sprawdzając e-maile, przeglądając media społecznościowe, korzystając z wyszukiwarek i odwiedzając strony internetowe.

Konsumenci korzystają z różnych metod, aby znaleźć, zbadać i ostatecznie podjąć decyzję o zakupie. Obecnie co czwarty Polak robi w internecie jakiekolwiek zakupy przynajmniej raz w tygodniu, wielki wpływ miała oczywiście pandemia, która zniechęca klientów do wychodzenia z domu.

Możesz wykorzystać wszystkie kanały marketingowe, tworząc szeroką gamę platform marketingu internetowego, aby pomóc potencjalnym klientom i klientom w znalezieniu Twojej firmy.