- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co wpływa na cenę tworzenia strony internetowej?
- Tworzenie stron internetowych – witryna statyczna czy CMS?
- Agencja interaktywna – budujemy strony internetowe, które zarabiają
- Komu najlepiej powierzyć tworzenie stron WWW?
- Projekt strony internetowej – przedstawienie planów
- Budowa strony internetowej – wycena
- Ile kosztuje strona internetowa w agencji interaktywnej?
- FAQ – najczęściej zadawane pytania
Prowadzisz swoją firmę i potrzebujesz nowej strony WWW? A może już ją masz i z jakiegoś powodu klienci na nią nie trafiają? Przyczyn może być wiele, natomiast jedną z nich jest przestarzała, słabo pozycjonowana lub niewłaściwie wykonana strona internetowa. W tym artykule dowiesz się, ile kosztuje tworzenie strony internetowej, która ma ogromny wpływ na polepszenie wizerunki firmy oraz jej sprzedaży. Przeczytaj, jaki jest koszt strony internetowej i jak bardzo istotne jest poprawne projektowanie stron internetowych.
Ile kosztuje strona internetowa? Cena czasami może zaskoczyć
To, ile kosztują strony internetowe zależy od bardzo wielu czynników. Tak samo jest z zakupem mieszkania – na jego cenę wpływać może bardzo wiele rzeczy, takich jak lokalizacja, metraż oraz standard wykończenia. Przykładowo kawalerka w małym mieście będzie o kilkanaście razy tańsza niż duży apartament w sercu Warszawy. To samo tyczy się tworzenia strony internetowej. Bardzo często jest tak, że z pozoru atrakcyjna strona WWW wykonana jest na szybko nie posiada wielu funkcjonalności, dlatego tak ważne jest sprawdzenie, co dana witryna kryje pod swoją maską, czyli w kodzie. Strona internetowa cena jest naprawdę różna zależy od tego, czego potrzebujesz. Być może wystarczy stworzyć dla Twojej firmy prostą stronę WWW, która sprosta wymaganiom firmy i zmieści się w niższym przedziale cenowym, a być może potrzebujesz zaawansowanej witryny, która pozwoli Ci zaistnieć wśród grona bardzo silnej konkurencji. Pozwól, że przejdziemy do konkretów i dowiesz się, w jaki sposób opracowujemy projekt strony internetowej, która jest funkcjonalna, a Ty za nią w żadnym wypadku nie przepłacisz.
Co wpływa na cenę tworzenia strony internetowej?
Strona internetowa cena – co na nią tak właściwie wpływa? Wypiszmy kilka aspektów, które mają w tym przypadku znaczenie:
1. Typ strony
2. CMS
3. Wielojęzyczność strony
4. Zakres rozbudowy strony
5. Wybrane funkcjonalności
6. Szablon/autorskie rozwiązania
Wielojęzyczność strony
Na cenę strony internetowej wpływa nie tylko CMS i typ strony, o której będzie mowa w kolejnym rozdziale, ale także wielojęzyczność. Każda dodatkowa wersja językowa to niemal zupełnie nowa strona. Na koszt wpływa kwestia architektury linków, optymalizacja SEO w nowym języku oraz liczba podstron. Decydując się na stronę internetową wielojęzyczną musisz być świadomy, że wymaga to nieco większych środków.
Zakres rozbudowy strony
Dlaczego liczba podstron ma duży wpływ na koszt strony internetowej? Każda podstrona różni się funkcjami, budową, układem, zawartością i linkowaniem wewnętrznym. Stworzenie każdej nowej podstrony to pracochłonna praca wykonana zarówno przez programistę oraz grafika. Do każdej podstrony należy podchodzić bardzo indywidualnie, aby dla użytkownika odwiedzającego witrynę każde miejsce na stronie internetowej było przede wszystkich przejrzyste i funkcjonalne.
Wybrane funkcjonalności
Koszt strony internetowej zależy również od funkcji, jakie chcemy udostępniać odwiedzającym użytkownikom. Przed rozpoczęciem planowania stworzenie strony WWW trzeba zastanowić się jaki jest jej główny cel. Należy dobrze przeanalizować grupę docelową oraz różne scenariusze ruchu użytkownika na witrynie tak, aby doskonale wiedzieć kto i po co odwiedza naszą stronę internetową. Zastanów się, czym ma to być tylko wizytówka firmy, która informuje o ofercie i danych kontaktowych, czy zależy Ci na prezentacji pełnego opisu wszystkich produktów bądź usług, galerii zdjęć, systemu rezerwacji, formularzy kontaktowych, system opinii, newsletter, pliki do pobrania, integracje z social media, bloga i chatu.
Szablon/autorskie rozwiązania
Szablon tak naprawdę jest uniwersalny i dostępny dla wszystkich. Stronę WWW na szablonie oczywiście można wyposażyć we wszelakie wtyczki, która dają możliwość znacznej modyfikacji wyglądu szablonu, natomiast każda firma powinna postawić na budowę autorskiej strony, ponieważ pomaga to budować własną markę oraz wspomagać jej funkcjonalność. Decydując się na zlecenie budowy strony firmowej od podstaw zyskujemy, że witryna powstanie dokładnie według tego, co chcemy i będzie zawierać wszelkie elementy, które są kluczowe, aby trafić w gusta określonej grupy docelowej.
Tworzenie stron internetowych – witryna statyczna czy CMS?
Strony WWW dzielą się na dwa główne typy:
1. Witryny statyczne
Strona statyczna to prosta witryna, wykorzystywana najczęściej do prezentacji oferty firmy. Jej wygląd ani zawartość nie zmieniają się przy każdym odświeżeniu czy osobnym wejściu. Witryna statyczna to najlepszy wybór dla firm, które świadczą usługi u klienta, takie jak hydraulik, firmy budowlane itp. Te przedsiębiorstwa najczęściej nie inwestują w zaawansowany marketing internetowy, ponieważ bazują na systemie poleceń tylko chcą zaistnieć w Internecie, gdzie potencjalny klient może ich znaleźć. Na stronach statycznych znajduje się krótki opis świadczonych przez firmę usług, dane kontaktowe i mapka z dojazdem.
2. Strona na CMS
Strona WWW zbudowana na oparciu o system CMS to najlepsze rozwiązanie w przypadku, gdy planujemy sukcesywny rozwój witryny. Jeżeli właścicielowi zależy na stałym aktualizowaniu treści, zamieszczaniu na stronie nowych elementów graficznych, uzupełnianiu oferty to system zarządzania treścią jest wręcz niezbędny. Na rynku dostępnych jest wiele systemów tego typu, a największą popularnością cieszy się darmowy WordPress. Dzięki CMS każdy właściciel strony, który nawet ma bardzo podstawowe pojęcie o Internecie będzie w stanie samodzielnie zaktualizować treści czy dodać proste elementy graficzne. Dlatego też standardem jest, że agencje interaktywne tworzą strony internetowe dla swoich klientów wyłącznie w oparciu o systemy CMS. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że strony oparte na systemie CMS są zwykle droższe niż strony statyczne, ponieważ ma on dużo większy wybór opcji, które często są na poziomie zaawansowanej aplikacji webowej, czyli projektu, który zastawiony jest na interakcję z użytkownikiem. CMS jest również niezbędny w przypadku, gdy planujesz gromadzenie danych na stronie internetowej, takich jak dane przesłane z formularza, czy dane o zamówieniu.
Komu najlepiej powierzyć tworzenie stron WWW
Projektowanie strony internetowej to zadanie dla agencji lub freelancera. Oczywiście najlepszym wyborem jest powierzenie tworzenie stron WWW w ręce agencji, najlepiej zajmującej się nie tylko web developmentem, ale także pozycjonowaniem stron internetowych. Musisz mieć na uwadze, że indywidualny wykonawca nie zawsze jest w stanie zaprojektować stronę, która spełnia wytyczne Google, czyli krótko mówiąc dobrze się pozycjonować. Dodatkowo korzystając z usług freelancera nie masz gwarancji na poprawne funkcjonowanie strony WWW oraz nie masz pewności, że za jakiś czas freelancer będzie chętny do dalszej współpracy. Ograniczony budżet wcale nie zmusza Cię do rezygnacji z oferty profesjonalnej agencji, ponieważ w naszej agencji interaktywnej realizujemy także mniejsze projekty. Możesz mieć pewność, że po jakimś czasie nie odmówimy Ci pomocy przy wprowadzeniu ewentualnych zmian na stronie internetowej.
Agencja interaktywna – budujemy strony internetowe, które zarabiają
Jeżeli zdecydujesz się na wybór profesjonalnej agencji interaktywnej to możesz mieć pewność, że otrzymasz coś więcej niż tylko samą stronę internetową – w naszej agencji czeka na Ciebie między innymi:
– indywidualny projekt graficzny strony WWW
– zespół specjalistów – grafik, web developer, project menager, a na późniejszym etapie pracy specjalista SEO oraz copywriter
– gwarancja poprawnego funkcjonowania strony internetowej
– projektowanie stron internetowych w terminie
– optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek
– doradztwo w zakresie reklamy internetowej
– instrukcja obsługi strony WWW
– gwarancja dalszej współpracy na kolejnych etapach rozbudowy strony internetowej
Teraz sam widzisz, że stworzenie strony internetowej z pomocą profesjonalnej agencji interaktywnej niesie wachlarz dodatkowych możliwości. Zdajemy sobie sprawę, że na rynku funkcjonuje wiele agencji, których cena za stworzenie strony WWW są przerażające, dlatego warto porównać kilka ofert i wybrać tą, która wzbudzi Twoje zaufanie a koszt wykonania strony internetowej będzie racjonalny. Jeżeli jednak cena przekroczy Twoje założenia koniecznie dowiedz się, z czego to wynika – być może są to jakościowe rzeczy, w które warto zainwestować. Nasza agencja interaktywna posiada sprawdzone sposoby na projektowanie stron internetowych, które odpowiadają oczekiwaniom naszych klientów i wymaganiami danej branży.
Projekt strony internetowej – przedstawienie planów działań
Dokładna analiza rynku, konkurencji oraz potrzeb naszych klientów to podstawa, aby wykonać perfekcyjną stronę internetową. Jak zatem w praktyce wygląda nasz plan działań?
– Ustalamy, czy potrzebujesz strony na szablonie, czy indywidualnego projektu
– Upewniamy się, jakie są Twoje wizje i potrzeby
– Przedstawiamy wiele naszych propozycji oraz praktycznych rozwiązań
– Przygotowujemy makietę strony i pokazujemy to, co internauta będzie mógł zrobić na stronie
– Przewidujemy tzw. user story, czyli historię użytkownika na stronie głównej i innych podstronach
– Dokładnie badamy zachowanie oraz potrzeby grupy docelowej
– Określamy ewentualne ryzyka projektowe
– Definiujemy wymagania niefunkcjonalne, czyli potrzeby, jakie strona WWW musi spełniać w zakresie jakości jej działania. Są to np. szybkość ładowania strony czy konieczność stworzenia regulaminów
– Rozrysowujemy przykładowe podstrony
Tworzenie stron internetowych to praca twórcza, dlatego przewidzenie dokładnej liczby roboczogodzin poświęconych nad projektem jest niemożliwe, a dodatkowo miałoby negatywny wpływ na jakość oczekiwanych przez klienta rezultatów. Na tym etapie najważniejsze jest, aby odpowiedzieć, ile kosztuje strona internetowa oraz to, aby dokładnie oszacować realne możliwości projektu i wskazać potencjalne ryzyko. Dostajesz od nas nie tylko szeroki zakres porad na temat Twojej strony, ale również branżową wiedzę, która pozwoli Ci na podjęcie najlepszej decyzji. Oprócz umiejętności dajemy cały nasz zasób intelektualny. Podejmując się współpracy z naszą agencją interaktywną możesz mieć pewność, że nie będziemy zwykłym wykonawcą usługi, ale staniemy się Twoim partnerem biznesowym, który doradzi Ci zarówno pod kątem SEO jak i podczas wyboru serwera czy domeny.
Budowa strony internetowej – wycena
Po omówieniu planów działań, które dają Ci szeroki podgląd na cały proces tworzenia Twojej strony internetowej czas na przygotowanie wstępnej wyceny projektu. Im bardziej skomplikowana jest witryna, tym więcej roboczogodzin osoba wykonująca się musi na nią poświęcić. Tworzenie stron internetowych to zaawansowany proces bardzo kreatywnej pracy, długie godziny kodowania, testowania i stałego ulepszania witryny. Konsultujemy z Tobą kolejne elementy, dlatego masz realny wpływ na wygląd oraz działanie strony. Stała cena za tworzenie strony WWW jest możliwa do podania tylko wtedy, gdy mamy 100% pewność na temat wypracowanych rozwiązań. W międzyczasie podajemy przedział cenowy, który będzie albo rósł, albo malał wraz z wrażaniem naszych i Twoich pomysłów.
Ile kosztuje strona internetowa w agencji interaktywnej?
Poniżej przedstawiamy nasze orientacyjne widełki cenowe:
– Statyczna strona internetowa, szablon: od 3 tys. zł*
– Statyczna strona internetowa, indywidualny projekt graficzny: od 6 tys. zł*
– Strona internetowa z CMS WordPress, szablon graficzny: od 4 tys. zł*
– Strona internetowa z CMS WordPress, indywidualny projekt graficzny: od 10 tys. zł*
*Powyższe kwoty to wyłącznie koszty orientacyjne utworzenia strony internetowej, które nie stanowią konkretnej oferty handlowej od Agencji Wrocławskiej.
Teraz już wiesz, ile mniej więcej kosztuje strona internetowa. Na naszym blogu rozwiewamy również wątpliwości z zakresu reklamy i pozycjonowania stron – sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu oraz ile kosztuje reklama w Google Ads. Zachęcamy również do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie stron internetowych.
Jeżeli chcesz otrzymać wstępną wycenę swojej strony internetowej zachęcamy do kontaktu. Nasze wyceny są darmowe i w pełni niezobowiązujące.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
1. Ile kosztuje strona internetowa?
To, jaki jest koszt strony internetowej zależy w głównej mierze od liczby podstron oraz wymagań związanych z jej obsługą. Sklep, który posiada bardzo dużo produktów będzie o wiele droższy niż taki, który ma w swojej ofercie zaledwie kilka artykułów. Jest to tylko przybliżenie odpowiedzi, ile kosztuje strona WWW, ponieważ każda wycena od naszej agencji jest w pełni indywidualna.
2. Ile kosztuje strona WWW z pozycjonowaniem?
W przypadku, gdy zdecydujesz się na pakiet strona internetowa + pozycjonowanie możesz mieć pewność, że miesięczna płatność za SEO będzie niższa. Jest tak, ponieważ w takim przypadku agencja już na etapie projektowania stron WWW uwzględnia działania SEO.
3. Komu powierzyć stronę internetową – freelancer czy agencja interaktywna?
Wybierając agencję interaktywność już na wstępie masz pewność, że jest to zdecydowanie szerszy zakres usług niż w przypadku freelancera. Agencja interaktywna, taka jak nasza posiada własnych web developerów oraz grafików, przez co zapewnia kompleksową obsługę. Przed kodowaniem strony dokładnie omawiamy plan działań, podczas którego konsultujemy z klientem jego wizję oraz potrzeby, przeprowadzamy badanie konkurencji, a po realizacji projektu jesteśmy opiekunem witryny oraz pozycjonujemy strony WWW – tego niestety nie zapewni Ci żaden freelancer.