- Co to jest TikTok?
- Dlaczego warto założyć konto na TikToku?
- Na czym polega fenomen TikToka?
- TikTok vs. Instagram i Facebook
- Jak wypromować swój sklep internetowy na TikToku?
- Zobacz sam, że nawet duże, światowe marki także korzystają z TikToka:
- Zasady, dzięki którym możesz osiągnąć sukces:
- Płatna reklama i współpraca z influencerami – opłaca się?
- Co to jest TikTok?
- Dlaczego warto założyć konto na TikToku?
- Na czym polega fenomen TikToka?
- TikTok vs. Instagram i Facebook
- Jak wypromować swój sklep internetowy na TikToku?
- Zobacz sam, że nawet duże, światowe marki także korzystają z TikToka:
- Zasady, dzięki którym możesz osiągnąć sukces:
- Płatna reklama i współpraca z influencerami – opłaca się?
Co to jest TikTok?
TikTok to globalna społeczność wideo. Aplikacja pozwala na nagranie krótkich (maksymalnie 60 sekundowych) form wideo pod dowolny utwór muzyczny. Taki klip można dowolnie modyfikować za pomocą narzędzi dostępnych w aplikacji.
Tik Tok to aplikacja, która zastąpiła popularną Musical.ly – w 2017 roku Musical.ly zostało przejęte przez właściciela aplikacji Tik Tok. Poprzez to połączenie powstała bardziej zaawansowana platforma do nagrywania i publikowania filmów. Podobnie jak na Facebooku czy Instagramie każdy może zareagować na Twój film – dać polubienie, komentarz lub udostępnić na inne serwisy społecznościowe. Na TikToku można znaleźć dosłownie wszystko – od kucharza po urządzanie domu, luźne vlogi czy śmieszne filmiki.
Aplikacja TikTok jest na tyle znana, że miesięcznie loguje się w niej 800 mln aktywnych użytkowników. Użytkownicy aplikacji korzystają z niej średnio 50 minut dziennie, gdzie średni czas spędzany na Facebooku wynosi 58 minut! W Polsce w 2018r. pobrano TikToka 5,7 mln razy.
Raporty wykazują, że 66% użytkowników aplikacji ma mniej niż 30 lat a 60% osób korzystających z aplikacji jest w wieku od 16 do 24 lat. Jeżeli uważasz, że Twoja grupa docelowa jest w wieku 16-30 lat to warto rozważyć TikToka jako kanał komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami.
Popularni TikTokerzy w Polsce:
@jeleniewska Come back in 24h for the result😌❤️
@wersowSMILE! ✌🏼 @prncssbrit #fyp #foryou #foryoupage @jeleniewska♬ original sound – brittyn
Dlaczego warto założyć konto na TikToku?
Pomimo tego, że TikTok nie jest jeszcze w czołówce rankingu social mediów to jego popularność na całym świecie cały czas rośnie. Oto powody, dla których warto zainteresować się tą platformą:
1. Przygotowane treści możesz wykorzystać w innych kanałach komunikacji. Warto więc zdecydować się na prowadzenie transmisji na żywo czy częstego publikowania filmów.
2. Poszerzasz swój rynek na inne kraje. Wraz z budowaniem swojej społeczności masz szanse na dodatkową liczbę klientów zagranicznych.
3. Na TikToku nie ma takiej ilości firm jak na Facebooku czy Instagramie. Łatwo zostać pionierem w swojej branży i wyróżnić się na tle swojej konkurencji.
4. Poprzez tak dużą ilość młodych ludzi masz bardzo dużą możliwość na zdobycie nowych klientów.
Na czym polega fenomen TikToka?
Przez to, że na TikToku można znaleźć dosłownie wszystko, każdy może znaleźć coś dla siebie. Aplikacja jest docelową platformą dla wielu niszowych społeczności, które mają wspólne zainteresowania. Wielu młodych ludzi bardziej od dzielenia się z innymi informacji o swoim życiu szukają w Internecie rozrywki. Dlatego aplikacja jest tak popularna, ponieważ każdy może wyrazić tam swoją kreatywność.
Użytkownicy TikToka mogą brać udział w wyzwaniach wyznaczonych przez innych twórców i pokazać, jakie mają zdolności. Przez to, że filmy są na tyle krótkie to nie są reżyserowane i przygotowane przez co wydają się być bardziej autentyczne. Nie od dziś wiadomo, że lepiej jest pokazywać prawdę i niewyidealizowane treści, bo ludzie chcą oglądać Was w prawdziwym świecie.
Na TikToku jest ogromna szansa dla sklepów internetowych, aby zwiększyć liczbę zamówień.
TikTok vs. Instagram i Facebook
TikTok znajdował się w gronie najczęściej pobieranych aplikacji przez 18 kolejnych miesięcy, co jest rekordem. Różni się znacząco od Facebooka czy Instagrama, ponieważ platformie nie zależy na poznaniu naszych relacji z innymi. Tutaj tak naprawdę każdy jest bliski i obcy jednocześnie. TikTok jest inny niż Facebook i Instagram i w tym ma przewagę. Jest dynamiczny i kreatywny co daje mu zwycięstwo nad pozostałymi social mediami. Kampania będzie skuteczna, jeżeli będzie podążać za trendami, które na TikToku zmieniają się bardzo szybko. Musisz unikać nudy i rutyny w filmach publikowanych na tej platformie. Obecnie reklama na tej platformie może być strzałem w dziesiątkę.
Jak wypromować swój sklep internetowy na TikToku?
1. Fajnie będzie, jeżeli pokażesz swój biznes zza kulis – w jaki sposób przygotowujesz produkt albo kompletujesz produkty
@lesne.szeptyig Lesne.szepty 🤍 #resinjewellery #resinjewelry #resinnecklace #resinartist #handmadejewelry #handmadenecklace #bizuteria #bizuteriahandmade #polska♬ Runaway – AURORA
@cloudylight.plNo to.. startujemy 😍🕯✨ Która świeca podoba Wam się najbardziej? #swiece #swiecesojowe #candles #dlaciebie #dc #foryou #fyp♬ Aesthetic – Xilo
2. Pokaż, w jaki sposób pakujesz swoje zamówienia
@cloudylight.plChcecie więcej tiktoków z pakowania Waszych zamówień? 📦✨❤️ #swiecesojowe #swiece #dlaciebie #dc #malybiznes #pakowaniezamówienia♬ dźwięk oryginalny – Cloudy Light
@cristelle_brooch#broszka #handmade #koralik #beadbrooch #handmadepolska #packing #box #matryoshka #brooch #rękodzielo♬ dźwięk oryginalny – Broszki Brooches Handmade
3. Pamiętaj, ludzie lubią autentyczność. Pokaż więc im jak wygląda Twoje biuro i gdzie ich przesyłki są kompletowane, tworzone czy pakowane
@behindtheglow2Our office before and after 💥 #smallbusiness #officesetup #shopify #renovations♬ Feeling Good – Michael Bublé
@aliyahcosmeticssOffice/business tour! #officetour #smallbusiness #businesscheck #businesschallenge #glossbusiness #lashbusiness #tiktokcovers #organization #♬ My Type – Saweetie
4. Podziel się swoimi wskazówkami i poradami z innymi!
@elan.net.ua5 BEAUTY LIFE HACKS 💄ELAN.NET.UA♬ Viva La Swing aka #SandoTwist by @Abiud_Sando – Mingaling 2.0
@diyor_rahimoff#lifehacks #lifehackvideo #lifehacki #experiments #experimente #experimentator #experimentos74♬ Lalala – Y2K & bbno$
Zobacz sam, że nawet duże, światowe marki także korzystają z TikToka:
Gucci
@gucciDetails from the #GucciAria runway @balenciaga♬ suono originale – Gucci
@gucciThe rhythm of #GucciGift♬ original sound – Gucci
Prada
@prada Did you miss the show? Discover the #PradaFW21 collection via link in bio. Music by Plastikman aka Richie Hawtin
@pradaWelcome to the #PradaCandy shop, all its doors open exclusively for #ValentinesDay.#PradaFragrances♬ suono originale – Prada
Samsung
@samsungWhat’s your Multi View morning routine? #MultiViewStories #MyMorningRoutine #Samsung♬ 오리지널 사운드 – Samsung
@samsungCheck out how #TeamGalaxy captured three sides of their creativity with the #VideoSnapChallenge. #GalaxyS21 #withGalaxy♬ original sound – Samsung
Mosquito – Polska marka na TikToku
@mosquitopl🌸/☘️/🧸 ? 🤔 #dlaciebie #dc #foryoupage #fyp #foryou #mosquitopl♬ Fast – Sueco the Child
@mosquitoplNEW, new! 🔥🔥🔥 👉 www.mosquito-sklep.pl #new #dc #mosquitopl #viral #dlaciebie♬ Way Back Home – Shaun
Zasady, dzięki którym możesz osiągnąć sukces:
To, że założysz konto to nie wszystko. Musisz liczyć się z tym, że musisz nagrywać ciekawe treści i tworzyć nowe pomysły, aby przyciągnąć potencjalnych klientów i widzów.
1. Trzymaj się swojego założenia – musisz pokazać swoim obserwatorom jakie tematy poruszasz i czym się zajmujesz. Dzięki temu przyciągniesz tylko zainteresowane tym tematem osoby.
2. Twórz spójną treść oraz bądź regularny. Musisz zaspokajać swoich widzów i dodawać często treści.
3. Nagrywaj jakościowe filmu oraz przyciągaj wzrok tematycznością.
4. Wpasuj się w panujące trendy i nagrywaj do nich swoje treści!
5. Odpowiadaj na komentarze pod Twoimi filmami. Prawie każdy oglądający wchodzi w komentarze więc warto na nie odpowiadać. Dla Ciebie to szansa na informacje zwrotną i przyciągnięcie klientów.
6. Nie kopiuj treści od nikogo i bądź oryginalny.
7. Używaj hashtagów – są one częścią algorytmów TikToka. Ułatwiają one wyświetlanie treści w wynikach wyszukiwania.
8. Pytaj swoich odbiorców, czy przygotowywane przez Ciebie treści im odpowiadają i ich zadowalają. To oni są specami i powiedzą Ci, czy przygotowałeś coś fajnego czy niekoniecznie.
Płatna reklama i współpraca z influencerami – opłaca się?
TikTok podobnie jak Facebbok i inne media społecznościowe daje możliwość na reklamę. Skorzystaj z platformy do płatnej reklamy albo wykorzystaj w tym celu influencerów i podejmij z nimi współprace.
Płatna reklama na TikToku
Formaty reklamowe dostępne na polskim rynku:
– Brand takeover – te reklamy pokazują się od razu po otworzeniu aplikacji i pozwalają na przejście do danej witryny.
– Brand lenses – masz możliwość wgrania swojego filtra, przez to jest on dostępny dla innych użytkowników
– Infeed native content – są to pełnoekranowe reklamy w zakładce „Dla Ciebie”
– Hashtag challenge – jako marka możesz wymyślić hashtag i wyznaczyć cel do osiągnięcia nagrody
Współpraca z influencerami
Połączenie reklamy płatnej ze znaną twarzą to jeden z najlepszych przepisów na sukces na TikToku. TikTokerzy wiedzą, jak zapewnić rozrywkę swoim fanom, a przecież o to właśnie na tej platformie chodzi! Kluczową rolę odgrywa kreatywność. Stworzenie atrakcyjnego dla widzów filmiku wymaga większego zaangażowania niż np. post na Instagramie.
Przykład: Znana TikTokerka jeleniewska reklamuje napój Kubuś.
@jeleniewskaPróbowaliście już nowego Kubusia Play Exotic? 🤩 Jeden łyk zmienił mnie w kameleona 🔥😁♬ Love Me – Justin Bieber
Aplikacja Tik Tok największą popularnością cieszy się wśród młodych osób w wieku od 13 do 20 lat. Platforma dostępna jest zarówno na telefony z systemem Android, jak i iOS. Dlatego należy iść z duchem czasu i zainteresować się tą aplikacją. Liczba jej użytkowników wciąż się zwiększa a popularność influencerów może Ci bardzo pomóc w wypromowaniu swojego biznesu! Spróbujesz swoich sił na TikToku?