Duplikacja treści

Co to jest zduplikowana treść?

Zduplikowana treść to treść, która jest podobną lub dokładną kopią treści w innych witrynach internetowych lub na różnych stronach w tej samej witrynie. Posiadanie dużej ilości zduplikowanych treści w witrynie może negatywnie wpłynąć na rankingi Google. Innymi słowy: Zduplikowana treść to treść, która słowo w słowo jest taka sama, jak treść wyświetlana na innej stronie.


Jak zduplikowana treść wpływa na SEO?
Ogólnie rzecz biorąc, Google nie chce oceniać stron ze zduplikowaną treścią. W rzeczywistości wyszukiwarki twierdzi, że: „Google bardzo się stara, aby zaindeksować i wyświetlić strony zawierające odrębne informacje”. Więc jeśli masz strony w swojej witrynie bez wyraźnie innych informacji, może to zaszkodzić rankingom wyszukiwarek. W szczególności, oto trzy główne problemy, na które napotykają witryny z dużą ilością zduplikowanych treści.

1. Mniejszy ruch organiczny: to całkiem proste. Google nie chce pozycjonować stron, które wykorzystują treść skopiowaną z innych stron w indeksie Google. (W tym strony we własnej witrynie)

2. Kara (niezwykle rzadka praktyka): Google ma możliwość doprowadzić do tego, że zduplikowane treści mogą skutkować karami lub całkowitej deindeksacji witryny.

3. Mniej indeksowanych stron: jest to szczególnie ważne w przypadku witryn z dużą liczbą stron (np. Witryn e-commerce). Czasami Google nie tylko obniża ranking zduplikowanych treści. W rzeczywistości odmawia indeksowania go. Jeśli więc masz w swojej witrynie strony, które nie są indeksowane, może to być spowodowane marnowaniem budżetu na indeksowanie na zduplikowaną treść.



Powrót do słownika