Duplikacja treści
Co to jest zduplikowana treść?
Zduplikowana treść to treść, która jest podobną lub dokładną kopią treści w innych witrynach internetowych lub na różnych stronach w tej samej witrynie. Posiadanie dużej ilości zduplikowanych treści w witrynie może negatywnie wpłynąć na rankingi Google. Innymi słowy: Zduplikowana treść to treść, która słowo w słowo jest taka sama, jak treść wyświetlana na innej stronie.
Jak zduplikowana treść wpływa na SEO?
Ogólnie rzecz biorąc, Google nie chce oceniać stron ze zduplikowaną treścią. W rzeczywistości wyszukiwarki twierdzi, że: „Google bardzo się stara, aby zaindeksować i wyświetlić strony zawierające odrębne informacje”. Więc jeśli masz strony w swojej witrynie bez wyraźnie innych informacji, może to zaszkodzić rankingom wyszukiwarek. W szczególności, oto trzy główne problemy, na które napotykają witryny z dużą ilością zduplikowanych treści.
1. Mniejszy ruch organiczny: to całkiem proste. Google nie chce pozycjonować stron, które wykorzystują treść skopiowaną z innych stron w indeksie Google. (W tym strony we własnej witrynie)
2. Kara (niezwykle rzadka praktyka): Google ma możliwość doprowadzić do tego, że zduplikowane treści mogą skutkować karami lub całkowitej deindeksacji witryny.
3. Mniej indeksowanych stron: jest to szczególnie ważne w przypadku witryn z dużą liczbą stron (np. Witryn e-commerce). Czasami Google nie tylko obniża ranking zduplikowanych treści. W rzeczywistości odmawia indeksowania go. Jeśli więc masz w swojej witrynie strony, które nie są indeksowane, może to być spowodowane marnowaniem budżetu na indeksowanie na zduplikowaną treść.
Powrót do słownikaZduplikowana treść to treść, która jest podobną lub dokładną kopią treści w innych witrynach internetowych lub na różnych stronach w tej samej witrynie. Posiadanie dużej ilości zduplikowanych treści w witrynie może negatywnie wpłynąć na rankingi Google. Innymi słowy: Zduplikowana treść to treść, która słowo w słowo jest taka sama, jak treść wyświetlana na innej stronie.
Jak zduplikowana treść wpływa na SEO?
Ogólnie rzecz biorąc, Google nie chce oceniać stron ze zduplikowaną treścią. W rzeczywistości wyszukiwarki twierdzi, że: „Google bardzo się stara, aby zaindeksować i wyświetlić strony zawierające odrębne informacje”. Więc jeśli masz strony w swojej witrynie bez wyraźnie innych informacji, może to zaszkodzić rankingom wyszukiwarek. W szczególności, oto trzy główne problemy, na które napotykają witryny z dużą ilością zduplikowanych treści.
1. Mniejszy ruch organiczny: to całkiem proste. Google nie chce pozycjonować stron, które wykorzystują treść skopiowaną z innych stron w indeksie Google. (W tym strony we własnej witrynie)
2. Kara (niezwykle rzadka praktyka): Google ma możliwość doprowadzić do tego, że zduplikowane treści mogą skutkować karami lub całkowitej deindeksacji witryny.
3. Mniej indeksowanych stron: jest to szczególnie ważne w przypadku witryn z dużą liczbą stron (np. Witryn e-commerce). Czasami Google nie tylko obniża ranking zduplikowanych treści. W rzeczywistości odmawia indeksowania go. Jeśli więc masz w swojej witrynie strony, które nie są indeksowane, może to być spowodowane marnowaniem budżetu na indeksowanie na zduplikowaną treść.