Google Analitycs

Google Analytics

Google Analytics to usługa analityki internetowej, która zapewnia statystyki i podstawowe narzędzia analityczne do optymalizacji wyszukiwarek (SEO) i celów marketingowych. Usługa jest częścią Google Marketing Platform i jest dostępna bezpłatnie dla każdego, kto ma konto Google. Google Analytics służy do śledzenia wydajności witryny i zbierania informacji o odwiedzających. Może pomóc organizacjom w określeniu głównych źródeł ruchu użytkowników, ocenie sukcesu ich działań marketingowych i kampanii, śledzeniu realizacji celów (takich jak zakupy, dodawanie produktów do koszyka), odkrywaniu wzorców i trendów w zaangażowaniu użytkowników oraz uzyskiwaniu innych informacji o odwiedzających, takich jak dane demograficzne . Małe i średnie witryny handlu detalicznego często używają Google Analytics do uzyskiwania i analizowania różnych analiz zachowań klientów, które można wykorzystać do ulepszania kampanii marketingowych, zwiększania ruchu w witrynie i lepszego zatrzymywania na witrynie odwiedzających.

Jak pracować na Google Analytics?

Google Analytics pozyskuje dane użytkownika od każdego odwiedzającego witrynę za pomocą tagów strony. Tag strony JavaScript jest wstawiany do kodu każdej strony. Ten tag działa w przeglądarce internetowej każdego odwiedzającego, zbierając dane i wysyłając je do jednego z serwerów gromadzących dane Google. Google Analytics może następnie generować spersonalizowane raporty w celu śledzenia i wizualizacji danych, takich jak liczba użytkowników, współczynniki odrzuceń, średni czas trwania sesji, sesje według kanału, odsłony stron, realizacje celów i inne. Znacznik strony działa jako pluskwa sieciowa lub sygnalizator sieciowy, aby zbierać informacje o odwiedzających. Google Analytics jednak opiera się na plikach cookie, przez co system nie może gromadzić danych o użytkownikach, którzy je wyłączyli.
Powrót do słownika