Link building

Link building to zestaw strategii SEO, które mają na celu zbudowanie sieci linków do strony w celu: zwiększenia ruchu i wzmocnienia jej autorytetu w wyszukiwarkach. Linki mogą być zewnętrzne lub wewnętrzne.
W kontekście budowania linków te zewnętrzne pochodzą z innych witryn, określanych również jako backlinki lub linki przychodzące. Linki pokazują Google popularność i autorytet witryny na rynku. Wyszukiwarka sprawdza linki prowadzące do witryny, aby zobaczyć, jak często są cytowane i jaka jest ich jakość. Im więcej linków otrzymanych z wiarygodnych i popularnych witryn, tym bardziej Google zaczyna postrzegać witrynę jako dużo ciekawszą dla potencjalnego użytkownika, szukającego pokrewnej treści. Inteligencja algorytmu uwzględnia również
anchor, treść wokół linku, jego pozycję na stronie oraz inne czynniki.


Dlaczego link building jest tak ważny?

Linki były ważne od samego początku istnienia internetu. Sieć WWW można zdefiniować jako zestaw połączonych ze sobą dokumentów, które tworzą sieć. Łącza są odpowiedzialne za te połączenia, umożliwiając użytkownikom nawigację między stronami, witrynami, obrazami, filmami i plikami. Wyszukiwarki polegają na tej strukturze linków m.in. do indeksowania i pozycjonowania stron internetowych.

Powrót do słownika