Optymalizacja stron internetowych to jeden z fundamentalnych czynników w procesie pozycjonowania strony. Nawet najlepiej wykonana praca nad linkbuildingiem ze strony agencji, bez wykonania konsekwentnej i gruntownej pracy u podstaw, czyli pełnej optymalizacji – nic by nie dała. Nieuporządkowane tagi i metatagi, czy błędy wynikające ze zbyt długich lub zbyt krótkich opisów nie pozwalają się rozwinąć stronie, do takiego poziomu, jaki byśmy oczekiwali. Pełna techniczna optymalizacja SEO obejmuje dostosowanie kodu źródłowego pod obecne standardy Google’a, przekierowania 301/302, sprawdzenie kanibalizacji słów kluczowych, detekcja duplikacji treści, ułożenie architektury strony pod linkowanie wewnętrzne, ustawienie prawidłowych nagłówków H1;H2;H3, wdrożenie i ujednolicenie opisów oraz tytułów meta na wszystkich podstronach serwisu, przyśpieszenie działania strony poprzez dywersyfikację ilości wtyczek oraz uszczuplenie kodu źródłowego, aktualizacja obecnego contentu na stronie klienta, wdrożenie nowych rozwiązań z zakresu UX – mające za zadanie zwiększenie konwersji.
Dzięki poprawie szybkości działania strony, zrobieniu przekierowań, czy eliminacji błędow 404 na stronie – bot Google’a zaczyna indeksować stronę jako dużo bardziej przejrzystą i atrakcyjną dla potencjalnych szukaczy w wyszukiwarce. Strona wspina się w rankingu widoczności, łatwiej znaleźć ją w wyszukiwarce, a sam pobyt na stronie, która jest znacznie szybsza i lepiej wyglądająca, sprawia klientom przyjemność, dzięki temu szybciej zdecydują się na wybranie numeru na stronie, bądź dokonania bezpośrednio zakupu produktu.
Dzięki prawidłowo wykonanej optymalizacji strony, klient w mniejszym stopniu, albo w ogóle nie będzie potrzebował płatnych reklam takich jak AdWords. Cały proces optymalizacyjny ma posłużyć jako najbardziej ekonomiczne narzędzie do poprawy widoczności domeny oraz najtrwalszy zabieg, który minimum przez najbliższe kilkanaście miesięcy, bez żadnej ingerencji pozwala utrzymywać stronę na dobrych pozycjach w wyszukiwarkach.
Zwiększa się ruch organiczny na stronie, klienci chętniej i częściej odwiedzają stronę w celu wykonania zapytania ofertowego bądź zakupu, oszczędza się pieniądze ze względu na brak AdWordsów. Wszystkie te zalety wynikające z dobrze wykonanej optymalizacji mają tak naprawdę jeden cel główny, najważniejszy. Jest nim zasobność portfela osoby prowadzącej stronę. To po to tak naprawdę wykonuje się samą optymalizację strony, jak i całkowity zakres prac SEO – wszystkie zmiany prowadzą do potencjalnie wyższych dochodów na przestrzeni kolejnych miesięcy/lat.
Nie czekaj, skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, jak możemy pomóc Ci zwiększyć ruch na stronie oraz poprawić widoczność Twojej firmy w sieci!