Pozycjonowanie lokalne jest to cała strategia działań dla strony, która ma spowodować zwiększenie zasięgów i poprawienie widoczności na ustalone frazy kluczowe związane bezpośrednio z lokalizacją. Jest to idealne rozwiązanie dla klientów, którzy chcą skupić się na wyższych pozycjach na terenie gminy, powiatu czy województwa. Nie są im potrzebne frazy ogólnopolskie. Słowa kluczowe powinny zawierać dopiski większych miast, takich jak Wrocław, wówczas taka fraza brzmiałaby: Pozycjonowanie lokalne Wrocław. Jest to najlepsza strategia SEO dla klienta oraz agencji, ponieważ skupiając się na danej lokalizacji – stronę klienta odwiedzają jego docelowi klienci, których poszukuję. Natomiast agencji jest dużo łatwiej wypozycjonować stronę na frazy, na które jest mniejsza konkurencja i trudność osiągnięcia wyższych pozycji w Google.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy, kiedy ogromną liczbę firm w Polsce dotknął kryzys związany z lockdownami – Polacy zaczęli dużo więcej spraw załatwiać przez internet. Tyczy się to większości usług, jak i sprzedaży. Właściciele firm musieli postawić na nowe kanały promocji swoich produktów. Dla wielu krajan, którzy jeszcze kilkanaście miesięcy temu wszystko załatwiali z dala od internetu, zmieniły się standardy. Obecnie wszystko, czego potrzebuje klient, znajdzie w internecie, a wszystko rozpoczyna się od wyszukiwarki. To tam są wpisywane hasła i frazy, które akurat go interesują, a najwyższe pozycję są dodatkowo premiowane, ponieważ ludzie klikają głównie w wyniki na samej górze wyszukiwań. Pozycjonowanie lokalne pozwala na dotarcie do tych samych lub zupełnie innych grup docelowych przez to, że przy odpowiedniej pracy optymalizacyjnej i graficznej – konsumenci chętniej zdecydują się na wybór usługi i produktu na stronie marki. Pozycjonowanie regionalne jest nadwyraz skuteczne
i opłacalne dla właścicieli biznesów, bo zwiększy liczbę odwiedzających i kupujących, ale również wiąże się z mniejszymi opłatami niż w przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego.