Co to jest reklama w Google ADS
i na czym polega Google AdWords?

Zastanawiasz się nad wprowadzeniem do swojej firmy płatnych reklam internetowych? Google Ads to świetny wybór, ponieważ jest systemem reklamowym, który wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google. Co to dokładnie jest Google Ads i na czym polega? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
07.12.2021 |  Agata Nycz

Zastanawiasz się nad wprowadzeniem do swojej firmy płatnych reklam internetowych? Google Ads to świetny wybór, ponieważ jest systemem reklamowym, który wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google. Co to dokładnie jest Google Ads i na czym polega? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.

Co to jest Google Ads?

Pewnie zadajesz sobie pytanie: Google AdWords co to jest? Google Ads, czyli Google Adwords jest systemem reklamowym firmy Google, który umożliwia wyświetlanie reklamy tekstowej oraz produktowej w wynikach wyszukiwania. Reklamy w Google Ads rozliczane są na zasadzie CPC, czyli Cost Per Click oraz CPM, czyli Cost Per Mille. Kampania Google Ads jest formą marketingu w wyszukiwarkach, która umożliwia wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google krótkich tekstów reklamowych, na podstawie wybranych wcześniej przez reklamodawcę słów kluczowych oraz linkowanie tych reklam do konkretnych stron internetowych. Reklamodawca płaci wtedy, gdy reklama Google Adwords zostanie kliknięta przez użytkownika oraz zostanie on przekierowany bezpośrednio do serwisu reklamodawcy. Poprzez korzystanie z kampanii Google Ads mamy pewność, że na naszą stronę internetową trafią osoby, które są zainteresowane naszym produktem bądź usługa i w tym momencie poszukują go w Internecie.

Rodzaje reklamy Google Ads:

1. Reklama tekstowa AdWords w wynikach wyszukiwania

Kampanie w sieci wyszukiwania wyświetlają reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania, przez co możesz dotrzeć do użytkowników, którzy akurat w tym momencie poszukują oferowanych przez Ciebie usług bądź produktów. Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie liczby transakcji, potencjalnych klientów lub natężenia ruchu w witrynie to kampanie reklamowe w Google to strzał w dziesiątkę!

2. Reklama graficzna w witrynach

Kampania w sieci reklamowej pozwala na realizowanie celów marketingowych, dzięki wyświetlaniu atrakcyjnych reklam graficznych odpowiednim odbiorcom, podczas gdy oni korzystają z witryn oraz aplikacji należących do Google, takich jak np. YouTube. Reklama graficzna w Google to świetny pomysł na poszerzenie swoich zasięgów oraz przyciągnięcie uwagi odbiorców nie tylko w samych wynikach wyszukiwania Google.

3. Reklama wideo w Youtube

Kampania reklamowa wideo umożliwia wyświetlanie reklam wideo w YouTube oraz innych witrynach. Możesz przez nią zwiększyć świadomość marki bądź zwiększyć liczbę konwersji lub zachęcić użytkowania do zakupu na Twojej witrynie.

4. Reklama produktowa w Google

Kampania produktowa ADS wyświetla informacje o produkcie i idealnie nadaje się dla wszystkich sprzedawców detalicznych, którzy chcieliby zwiększyć popyt na swój asortyment. Reklamy produktowe wyświetlane są w wynikach wyszukiwania oraz na karcie Zakupy w wyszukiwarce Google.

Dodatkowo istnieje również reklama skierowana do osób, które odwiedziły już stronę internetową, ale nie dokonały pożądanego działania. Jest to remarketing. Google Ads jest bardzo elastycznym systemem, dlatego możesz dopasować format reklamy do Twoich priorytetów.

Jakie są korzyści z prowadzenia kampanii reklamowych w Google Ads?

Największą korzyścią z prowadzenia kampanii reklamowych jest to, że Google Ads umożliwia szybkie oraz precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej. W linki sponsorowane klikają osoby, które faktycznie są zainteresowane daną ofertą. Dzięki remarketingowi użytkownik, który odwiedził dany sklep internetowy jest zachęcany do ponownej wizyty. Kolejną zaletą z korzystania z kampanii reklamowych w Google Ads jest natychmiastowy efekt. Jeżeli reklama została prawidłowo utworzona oraz w prawidłowy sposób został dopasowany jej budżet to możesz mieć pewność, że bardzo szybko pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwania. Zaletą kampanii w Google Adwords jest również samodzielne ustalenie kosztów. Możesz swobodnie decydować o wydatkach na kampanie, a opłata zostanie pobrana w momencie, gdy odbiorca kliknie w Twoją reklamę. Podczas aktywnej kampanii Google Ads dowiesz się od razu, gdy ktoś w nią kliknie. Możesz ocenić, które reklamy są skuteczne i na które lepiej przeznaczyć swój budżet. Dzięki zintegrowanym narzędziom analitycznym Google Ads możesz również poznać zwyczaje zakupowe klientów.

Jaki powinien być przeznaczony budżet na Google Ads?

Trudno jednoznacznie określić, ile kosztuje reklama w Google. Jest to przede wszystkim zależne od tego, jakim budżetem dysponuje nasz klient. Trzeba mieć na uwadze to, że zbyt niski budżet może skutkować niemal niezauważalnymi efektami, a przecież nie o to chodzi. O tym, ile kosztuje reklama w Google Ads pisaliśmy we wcześniejszym artykule: https://agencjawroclawska.pl/blog/ile-kosztuje-reklama-w-google-ads/. Jeżeli chodzi o minimalny miesięczny budżet na działania reklamowe w Google Ads, to powinien on wynosić co najmniej 1700/1800 złotych. Jest to bardzo optymalna kwota, która pozwala na szybki wzrost konwersji na stronie, co przekłada się na większą ilość zamówień. Ustalając budżet przemyśl go dokładnie i weź pod uwagę fakt, że jest to tak naprawdę inwestycja w Twoją przyszłość. Im wyższy będzie budżet przeznaczony na kampanię reklamową Google Ads, tym większy zwrot z inwestycji. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zwiększyć lub nieco ograniczyć swoje wydatki na reklamę Google Ads.

Tak naprawdę Google Ads oraz SEO są dwoma powiązanymi ze sobą działaniami marketingowymi, które mają na celu promocję produkty, firmy czy świadczonej przez nią usługi. Google Ads jest płatnym systemem reklamowym, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google lub na stronach partnerów. Reklama jest wyróżniona w wynikach wyszukiwania Google a efekty są natychmiastowe. Trzeba mieć na uwadze, że po zakończeniu kampanii oferta przestaje być widoczna, dlatego warto połączyć siły i pozycjonowanie stron wspierać reklamami w Google Ads.

SEO, czyli pozycjonowanie stron to nic innego jak optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek. Jest to długotrwała strategia marketingowa, która między innymi opiera się na budowaniu profilu linkowego, prowadzonego do danej strony oraz content marketingu. Efekty działań SEO nie są widoczne od razu, ale utrzymują się o wiele dłużej. Wypozycjonowane słowa kluczowe utrzymają się w wynikach wyszukiwań, mimo skończenia działań pozycjonowania. Połączenie SEO oraz Google Ads nazywane jest SEM, czyli Search Engine Marketing, a wykorzystanie go może zagwarantować osiągnięcie najlepszej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Google Adwords jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do tworzenia płatnych kampanii reklamowych, dlatego warto się nim zainteresować oraz wykorzystać jego potencjał. Narzędzie to sprawdzi się idealnie niemal w każdej branży. Poprzez umiejętne wykorzystanie tego narzędzia można skutecznie zwiększyć ruch na stronie Internetowej, co z kolei może przełożyć się na nowych, zainteresowanych klientów oraz sprzedaż. Jeżeli nie wiesz jak zacząć prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads to z pomocą przychodzi doświadczona agencja interaktywna!