Pozycjonowanie stron internetowych - SEO - Agencja Wrocławska

Pozycjonowanie stron

to wysokie pozycje w wyszukiwarce

  • będziesz tam, gdzie szukają Twoi potencjalni klienci
  • znacząco zwiększysz sprzedaż produktów/usług
  • marka Twojej firmy będzie coraz bardziej popularna
  • dbając o pozycjonowanie, zadbasz o rozwój całej firmy
×
Wypełnij formularz i otrzymaj wycenę

    Pozycjonowanie co to jest?

    Znalezienie potrzebnych informacji w szybki i skuteczny sposób jest fundamentalnym wymogiem dzisiejszych czasów, zarówno w celu ograniczenia kosztów, jak i zaoszczędzenia czasu. Informacje różnej treści krążące w sieci mnożą się w gwałtownym tempie i przyjmują różnorodne formy (dokumenty, filmy, linki, streamingi, audio i video) – z tego względu wyszukiwarki nabierają coraz większego znaczenia.

    Wyczulone mechanizmy i roboty Google’a regulujące funkcjonowanie wyszukiwarki, w prosty sposób umożliwiają jej użytkownikowi otrzymywanie – poprzez czynność wyszukiwania – użytecznych i ścisłych wyników.

    Użytkownik formuje zapytanie (wykaz fraz do wyszukania) dla wyszukiwarki, ta natomiast je przetwarza i przesyła, za pośrednictwem odpowiednich układów logicznych, szereg mniej lub bardziej istotnych informacji.

    Pozycjonowanie stron - poradnik

    Z tego poradnika dowiesz się:

    1. Jaką skuteczność ma pozycjonowanie?
    2. Jak wygląda pierwsza strona w wynikach wyszukiwania?
    3. Algorytm Google
    4. Wyszukiwarka i ruch organiczny
    5. Pozycjonowanie strony krok po kroku
    6. Ile mam czekać na wyniki?
    7. Efektywne pozycjonowanie strony to szansa
    01
    Jaką skuteczność ma pozycjonowanie?

    Ponieważ marketing cyfrowy staje się coraz bardziej dojrzały, nie jest zaskoczeniem, że firmy są coraz lepsze w pozycjonowaniu, walka na poszczególnych frazach, staje się coraz bardziej zacięta. Posługując się statystykami, większość osób widzi więcej wyników poprzez działania SEO – czyli pozycjonowania organicznego, niż PPC (Pay Per Click) – posługiwania się AdWordsami – płatnymi reklamami Google.
    Wielu respondentów zgłosiło, że widzi lepsze wyniki (w tym ruchu organicznego, potencjalnych klientów i ilości sprzedaży) realizując działania SEO. Inni wykorzystali zwrot z inwestycji jako punkt odniesienia do ustalenia wyższości SEO nad PPC. Marketerzy uznali SEO za strategię długoterminową, podczas gdy PPC pozwalało na krótkoterminowe wybuchy, co przekładało się na brak ruchu na stronie po zaprzestaniu płacenia na AdWords. Dobrze utkwił nam jeden cytat właściciela firmy, która korzystała zarówno z SEO, jak i AdWords: „PPC to jak podnoszenie ołowianego sterowca. Włóż w to wystarczającą siłę (tj. Pieniądze), a ruch się pojawi. Ale gdy tylko przestaniesz płacić, ruch ustanie”.
    Posługując się statystykami – 70% marketingców uważa, że ​​SEO jest skuteczniejsze niż PPC. Natomiast 61% marketingowców w firmach twierdzi, że poprawa SEO i zwiększenie organicznej obecności w internecie jest najwyższym priorytetem w obecnej strategii działań.

    02
    Jak wygląda pierwsza strona w wynikach wyszukiwania?

    Pierwsza strona w wyszukiwarce Google to swoista “Ziemia obiecana” dla wszystkich pozycjonerów. Wszystkie frazy, które są pozycjonowane, mają za zadanie znaleźć się właśnie tam. Ale dlaczego tak jest? Wystarczy posłużyć się dwoma faktami, zachowaniem każdego z nas, ale również potwierdzonymi danymi m.in. posługując się książką o SEO, Marco Maltraversi’ego. Jest tam informacja o tym, że 85% użytkowników wyszukiwarek, patrzy tylko na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, natomiast 78% użytkowników nie doskonali zapytań po pierwszym wyszukaniu. Z reguły jako ludzie mamy tendencję do tego, żeby przemieszczać się z jednej strony na drugą kierując się linkami, zamiast zajrzeć na następną stronę albo raz jeszcze wpisać zapytanie. Pierwsza strona w Google na większość zatłoczonych fraz objawia się bardzo podobnie. Na samej górze znajdują się płatne reklamy PPC takie jak AdWords i to one, nawet przy najlepszym pozycjonowaniu organicznym będą znajdować się najwyżej. Jednak na przestrzeni lat ludzie intuicyjnie coraz rzadziej w nie klikają, bo nauczyli się, że jakościowe treści znajdują się pod reklamami. To właśnie o te miejsca firmy toczą największe boje – to tutaj dochodzi do największego ruchu z wyszukiwarki do strony końcowej. Cała pierwsza strona wyszukiwań wyświetla 10 wyników organicznie dopasowanych do zapytania, jednak trzeba pamiętać o tym, że AdWordsy zabierają cenne miejsce. Miejmy więc dobry i przemyślany plan na SEO.

    03
    Algorytm Google

    Aby zrozumieć, czym jest algorytm Google, przyjrzyjmy się najpierw, czym są właściwie algorytmy. Standardowa definicja, którą znajdziemy w książkach, czy Wikipedii określana jest jako zbiór reguł rozwiązywania problemu, w skończonej liczbie kroków.
    W języku komputerów algorytm wyznacza komputerowi scenę do wykonania określonego zadania. Dla pewnego przykładu – komputer może zostać zaprogramowany tak, aby losowo wybierał liczbę od 1 do 100. Jest to zadanie, które ma ustalone punkty brzegowe – początkowy i końcowy. Zatem możemy zaliczyć to jako algorytm.
    Innym sposobem postrzegania algorytmów jest myślenie o nim jako o równaniu matematycznym. Możesz zostać poproszony o policzenie wstecz o 3 od 100 do 82. Powiesz wtedy: „100, 97, 94,…, 82”. Na papierze możesz oczekiwać, że pokażesz w kolumnie, w jaki sposób osiągnąłeś każdą odpowiedź odejmując liczbę 3. Chociaż jest to uproszczone spojrzenie na algorytm, pomoże to w zrozumieniu bardziej złożonych wersji. Algorytmy Google kierują się tą samą podstawową definicją i regułą algorytmu, który opisaliśmy. Pomyśl o ostatnim swoim wyszukaniu Google. Niezależnie od tego, czy wpisałeś „filmy z uroczymi kotami”, czy „sklepy obuwnicze we Wrocławiu”, wyszukiwarka zwróciła setki wyników do wyboru. Tylko w jaki sposób Google zdecydował, które wyniki Ci pokazać i w jakiej kolejności? Algorytm. Google ma bardzo złożony algorytm wyświetlania wyników wyszukiwania i zmienia się stosunkowo często. Chociaż firma nie podaje dokładnego algorytmu do wiadomości publicznej, oto kilka elementów, o których wiemy, że mają wpływ na możliwość pojawienia się strony w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych: Wygląd słowa kluczowego w tytule strony, tagach nagłówka i meta opisie Liczba naturalnie występujących, organicznych linków do strony Sposób działania witryny na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety Oczywiście to tylko niektóre cechy, które algorytm Google analizuje podczas określania sposobu dostarczania i pozycjonowania stron. Prawdopodobnie są dziesiątki, jeśli nie setki innych.

    04
    Wyszukiwarka i ruch organiczny

    Internet stał się obecnie podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez wiele osób, w życiu codziennym jest używany do różnorakich celów, od rozrywki do biznesu. W celu pełnego wykorzystania jego potencjału, narzędzie to stosuje większa część światowej gospodarki. Umiejętność właściwego posługiwania się nim może przynosić olbrzymie korzyści ekonomiczne. Po to właśnie wprowadzono wyszukiwarki, które umożliwiają użytkownikowi – otrzymanie w krótkim czasie informacji, adekwatnej do jego zapytań. Poznanie logicznych zasad funkcjonowania wyszukiwarki jest pierwszym etapem nauki dla osoby chcącej zrozumieć świat SEO.

    Co to jest wyszukiwarka? Wyszukiwarka to automatyczny system potrafiący przeanalizować olbrzymie ilości danych i ukazać je w postaci uporządkowanej listy treści. Informacje te są klasyfikowane w bazie złożonych algorytmów, które określają ich ważność dla określonej kombinacji słów kluczowych wyszukiwania. Mówiąc krócej. Wyszukiwarka to nic innego jak system, który w całkowicie automatyczny sposób wyszukuje informacje i potrafi je uporządkować za pomocą stosownych indeksów. Użytkownik, który zwraca się do niej, podając na wejściu słowa kluczowe, otrzymuje na wyjściu – wykaz informacji uznanych przez system za najważniejsze. Patrząc ogólnie, za pomocą internetu jesteśmy w stanie – poprzez odpowiednie zapytanie skierowane do wyszukiwarki – znaleźć i otrzymać wiadomości, których szukamy. Zasoby internetu narastają bowiem nieustannie – witryny, blogi i strony mediów społecznościowych rozprzestrzeniają się jak pożoga w świecie niepohamowanej chciwości. Ruch organiczny na stronie to nic innego jak ilość osób odwiedzająca daną stronę poprzez wyszukiwarkę Google dla wybranej witryny, podsekcji lub adresu URL. Całość działań marketingowych związanych z SEO, dąży do stałego zwiększania ruchu na danej stronie. To ilość osób odwiedzających w sposób naturalny stronę będzie potencjalnie najlepszymi klientami, którzy w konsekwencji dokonają zakupu na naszej stronie, albo skorzystają z usługi.

    05
    Pozycjonowanie strony krok po kroku

    Krok 1 – Stwórz listę słów kluczowych

    Dobrą strategią na sam początek współpracy jest określenie listy najlepszych słów kluczowych dla Twojej branży. Dzięki programom takim jak Senuto, czy Ahrefs możemy sprawdzić na jakie frazy kluczowe miesięcznie jest najwięcej wyszukiwań, ale również na jakich frazach będzie najtrudniej się przebić. Przez to, że mamy do czynienia z ogromnym zagęszczeniem rynku i sporą konkurencją ze strony firm, oferujących podobne usługi lub produkty. Warto być tutaj elastycznym i znaleźć frazy, na które z reguły wyszukuje spore grono odbiorców, natomiast nie są jeszcze na tyle trudne do wejścia na coraz bliższe strony w Google.

    Krok 2 – Przeanalizuj pierwszą stronę w Google

    Dzięki przeanalizowaniu pierwszej strony w Google na poszczególne frazy odkryjesz, które firmy mają obecnie najlepsze pozycję. Zobaczysz jak dużo stron stosuje PPC – płatne reklamy AdWords i będziesz w stanie określić dużo lepiej, czy jest sens pozycjonowania szczególnie tych fraz. Możesz również określić czy na danej frazie na pierwszej stronie w Google widzisz swoją konkurencję, firmy które mają długą historię w internecie, czy może artykuły blogowe? Po sprawdzeniu łatwiej Ci będzie określić kierunek, w którym będziesz podążał przy pozycjonowaniu.

    Krok 3 – Zrób coś innego lub lepszego niż konkurencja

    Nadeszła pora na odpowiedni content, jak wskazuje sama nazwa kroku – możesz postawić na treści inne niż reszta, albo wykonać coś podobnego, tylko że lepszego.Zupełnie inny content – Przy wpisywaniu odpowiedniej frazy, kiedy zauważysz, że większość artykułów jest bardzo podobna, mają podobną strukturę, jak i podobnie brzmiące tytuły powinieneś postawić na innowację. Pozwól rozbudzić swoją wyobraźnie, stwórz kompletnie innowacyjną treść opierając się na swoich słowach kluczowych.Content lepszy niż u konkurencji – Oczywiście łatwiej pomyśleć niż zrobić, ponieważ konkurencja nie śpi i z reguły też wpadli już na ten pomysł. Jeśli przykładowo przeglądasz pierwszą stronę w Google i znajdziesz tam poradniki na 10 najlepszych kosmetyków dla mężczyzn, zrób coś więcej. Rozbuduj treść i stwórz 100 najlepszych. Staraj się być krok dalej niż wszyscy, mimo tego, że będzie zajmowało to więcej czasu.

    Krok 4 – Optymalizacja on-page

    Jedna z ważniejszych kwestii przy pozycjonowaniu strony jest dobra optymalizacja on page. Są to podstawowe zasoby do wykorzystania w celu poprawy wewnętrznej struktury witryny internetowej bądź jej strony, po to, aby uczynić ją dużo bardziej atrakcyjną dla Google’a. Poprzez czynniki analizę wewnętrzną strony rozumiemy wszystkie czynności, które możemy nazwać optymalizacją witryny, które służą do modyfikacji elementów tworzących całą strukturę witryny. Do analizy wewnętrznej serwisu, będziesz potrzebował osoby takiej jak web developer lub specjalistę SEO, który w sprawny sposób zajmie się źródłem witryn internetowych optymalizacji. M.in. Zmiana rozdzielczości obrazów na stronie, dobieranie odpowiednich treści, wprowadzenie poprawnych tagów i meta tagów.

    Krok 5 – Wewnętrzne linkowanie

    Tak, wewnętrzne linkowanie nadal działa w 2021 roku. Ale musisz to zrobić dobrze. W szczególności pamiętaj, że musisz dawać odnośniki ze stron internetowych o wysokim rankingu do stron, które do tej pozycji aspirują. Dla przykładu, jeśli prowadzisz biuro doradcy finansowego – bardzo dobrym ruchem będzie wykupienie artykułu sponsorowanego na takich portalach jak money.pl czy businessinsider.pl i umieszczenie w treści odnośnika do Twojego biura. Dzięki takim wartościowym linkom będziesz w stanie zwiększyć swój ranking w Google, co w konsekwencji doprowadzi do wzrostu widoczności witryny na dane frazy.Żeby zrozumieć sens wewnętrznego linkowania, powinieneś przeczytać ten prosty przykład: Jeśli jako zwykła osoba pojawiasz się na przyjęciach elit, mimo że do nich nie należysz, dla postronnej osoby np. Kelnera, stajesz się też osobą należącą do elitarnego grona. Dokładnie tak samo jak z rankingiem Google, im częściej Twoja strona występuje na jakościowych domenach, tym częściej Google postrzega Twoją stronę jako wyżej ocenianą.

    Krok 6 – Spraw, żeby User Experience był na wysokim poziomie

    Design, być może jest najbardziej niedocenianą częścią content marketingu. Możesz mieć najlepszą treść, jaką kiedykolwiek napisano. Ale jeśli strona wygląda jak z 2004 roku to absolutnie nie zadziała. Dlatego ważne, by w realizacji Twojej kampanii SEO znalazło się miejsce dla kompetentnego grafika, który pomoże odświeżyć Twój layout. Uaktualni pewne wtyczki, naprawi niedociągnięcia. Przy sklepach internetowych dobrym kierunkiem jest zastosowanie rozwiązań call to page, które pomogą zwiększyć sprzedaż i otworzyć więcej możliwości zarobku.

    Krok 7 – Zbuduj profil linkowy dla swojej strony

    Nadszedł czas, aby aktywnie budować linki do swoich treści. W szczególności zamierzamy wykorzystać 3 strategie budowania linków, które teraz świetnie się sprawdzają.

    • Katalogi i fora – jest to chyba najstarszy sposób na budowanie profilu linkowego dla witryny, jednak musisz uważać. Większość bezpłatnych katalogów i for posiada już ogromne ilości linków zewnętrznych, które potencjalnie mogą Ci bardziej zaszkodzić niż pomóc. Dzieje się tak, ponieważ przez wielką ilość zewnętrznych linków z domeny głównej – spada jej jakość, przez co link na Twoją stronę może być odebrany przez robota Google’a jako spam, albo niskiej wartości treść, która obniży poziom Twojej witryny.
    • Sprawdzenie najlepiej pozycjonowanej konkurencji – dzięki specjalistycznom programom, z których korzystają agencje SEO można łatwo sprawdzić backlinki największych stron w internecie. Dzięki powielaniu schematu ich działań sprawimy, że pozycjonowana przez nas strona, na przestrzeni czasu będzie starała się dorównać temu poziomowi.
    • Artykuły sponsorowane – obecnie jest to chyba najlepiej działająca na pozycjonowanie opcja. Natomiast trzeba pamiętać, że jest ona najdroższa ze wszystkim. Trzeba napisać merytoryczną treść i zapłacić administratorom na większej stronie po to, aby umieścić tam swój artykuł z odnośnikiem do naszej pozycjonowanej strony. Jeśli chcemy zrobić to samemu koszty mogą być niewspółmierne do efektów, ponieważ musimy zapłacić za napisanie dość długiej treści oraz wykupienie miejsca na wysoko rankingowej domenie. Agencja SEO ma tutaj dużo prościej, ponieważ z reguły na jej pokładzie znajduje się copywriter, które te treści tworzy, a miejsca artykułowe na odpowiednich miejscach są dużo atrakcyjniejsze finansowo przy kupnie hurtowych – dla wielu klientów.

    KROK 8 – Popraw i zaktualizuj swoje treści

    Jeśli wcześniej nie korzystałeś z usług agencji SEO, albo tworzyłeś treści na swojej stronie bez wiedzy na temat pozycjonowania Twoje treści mogą powodować zahamowanie potencjalnego wzrostu w rankingu, jak i miejsca Twoich fraz kluczowych. Sprawdź swoje starsze wpisy, kategorie, czy treści na stronie i popraw je, uwzględniając słowa kluczowe, jak i długość, czy jakość. To bardzo ważna kwestia, ponieważ bot Google nie czyta tylko strony głównej, ale bierze pod uwagę każdą podstronę, która znajduje się na Twojej stronie. Sprawdza, audytuje i wyciąga średnią z ich wszystkich. Dlatego pamiętaj, żeby nigdy nie przestawać sprawdzać i aktualizować swoich treści w taki sposób, żeby nie zostać w tyle, albo nie przeżywać stagnacji widoczności.

    06
    Ile mam czekać na wyniki?

    Pozycjonowanie każdej strony zaczynamy od audytu. Sprawdzamy widoczność domeny, porównujemy je z konkurencją, sprawdzamy linki powiązane z domeną oraz samą prędkość strony. Po wykonaniu pełnego audytu strony – zaczynamy ją optymalizować w celu przygotowania strony pod faktyczne pozycjonowanie. Na optymalizację treści oraz poprawę designu strony dajemy sobie z reguły od 4-6 tygodni. Algorytm Google’a potrafi bardzo nieregularnie czytać zawartość strony, więc przy rozpoczęciu od drugiego miesiąca budowania profilu linkowego na efekty możemy czekać od 3 do 5 tygodni. To może być okres, w którym pierwsze linki, jak i treści zostaną zaczytane przez algorytm i spowoduje to zwiększenie widoczności na pozycjonowane frazy. Realne efekty pozycjonowania klient będzie zauważał od 3 miesiąca naszej pracy. Ustalamy z klientem piki co 6 miesięcy, żeby w pełni zaplanować ten czas po to, aby ustalone na początku współpracy efekty były jak najbardziej odczuwalne.

    07
    Efektywne pozycjonowanie strony to szansa

    Zastanawiałeś się kiedyś, czemu dwie podobnie wyglądające strony mają wielkie rozbieżności w liczbie osób odwiedzających witrynę? W internecie takich przykładów jest mnóstwo. Uważamy, że odpowiedzią jest właśnie SEO. Często widzimy na przykładach stron, które prowadzą mniejsze firmy, że ruch jest większy niż na tych, których marka jest dużo bardziej rozpoznawalna. Dzieje się tak, ponieważ nawet będąc maluczcy, posiadając odpowiednią wiedzę i zasoby w kwestii marketingu internetowego i pozycjonowania, jesteśmy w stanie stać się w internecie hegemonem. Wizerunek w internecie, a ten w realnym świecie może od siebie mocno odbiegać. Dlatego pozycjonowanie otwiera nowe możliwości na rozwój rozpoznawalności marki
    i dotarcie do ogromnej rzeszy klientów, którzy nie kierują się popularnością marki, ale pozycji w internecie, czy doświadczeń
    z użytkowania domeny.

    Czego dowiesz się na naszych konsultacjach
    dotyczących pozycjonowania strony?

    Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo rozległym tematem, na które ma wpływ niezliczona liczba czynników. To nie tylko poprawa i optymalizacja działania strony, czy odpowiednie ustawienie metatagów na Twojej stronie. To cały system, w którym każdy trybik odgrywa określoną ważną rolę dla całości. Na konsultacjach z nami dowiesz się wszystkiego czego potrzebujesz do tego, żeby więcej ludzi odwiedzało Twój portal i spróbujesz sam obrać swój model biznesowy, po to, aby zmaksymalizować swoje zyski. Chętnie podzielimy się swoimi doświadczeniami, stawiamy mocno na szczerość i prawdę, nawet jeśli miałaby być bolesna. Opowiemy Ci o technikach i możliwościach jakie otwierają przed Tobą przeglądarki takie jak Google.

    Cennik pozycjonowania

    Oferowane pakiety

    Pakiet
    Starter
    od
    1950 zł/msc

    Polecany dla mikro i małych firm

    Pakiet
    Premium
    od
    4200 zł/msc

    Polecany dla średnich i dużych firm

    Najczęściej zadawane pytania

    Pozycjonowanie stron wyceniamy bardzo indywidualnie, głównie cena zależy od rozpiętości serwisu oraz możliwości jego rozbudowy. W zależności od potrzeb klienta oraz dostępnego budżetu na działania seo, ustalamy rekomendowany zakres prac oraz informujemy o oczekiwanych rezultatach.

    W darmowej wycenie przygotowujemy audyt, który przedstawia stronę w świetle technicznym seo. Pokazujemy, co można poprawić oraz jak zapatrujemy się na prowadzenie seo w danym serwisie. Darmowa wycena uwzględnia analizę SEO, UX, Contentu oraz Web Developmentu.

    Zazwyczaj pierwsze efekty pozycjonowania możemy zauważyć już po 2-3 miesiącach od nawiązania współpracy. Współpraca z nami jest podzielona na piki 6 miesięczne, po których przesyłamy szczegółowy raport, co ułatwia w sprawdzaniu efektów naszych prac.

    W ramach obsługi pozycjonowania – w pakiecie optimum oraz premium, zapewniamy kompleksową obsługę, w skład którego wchodzi stała optymalizacja, realizacja strategii seo, budowanie contentu, poprawa UX oraz wszelkie wdrożenia. W zależności od sytuacji danej strony, zakres prac i możliwości działań ustalamy indywidualnie.

    Do poznania całego know-how odnośnie pozycjonowania wystarczy około 30 godzin konsultacji, przy takim typie usługi dajemy informacji o pozycjonowaniu od A do Z, dodatkowo przewidziane są również konkretne artykuły czy polecenia książek, z których dodatkowo można poszerzać swoją wiedzę. Natomiast dla klientów, którzy chcą się tylko doszkolić – są przewidziane konsultacje krótsze, kilku/kilkunasto – godzinne.

    W naszej agencji koszt godzinnych konsultacji zaczyna się od 200zł/h. Cena oczywiście ulega zmianie, jeśli klient chciałby wykupić pakiet na więcej godzin.

    Klient wybiera odpowiednią liczbę godzin, na których będzie chciał poszerzać swoją wiedzę. Natomiast same konsultacje będą odbywały się face2face podczas spotkań, albo na komunikatorach takich jak Zoom czy Microsoft Teams.