- Jak Google interpretuje subdomenę?
- Subdomeny są wyświetlane jako oddzielne witryny
- Subdomeny nie dodają się do całkowitej liczby stron ani nie wspomagają SEO
- Udziały w subdomenie nie przyniosą korzyści rankingowi domeny głównej
- Posiadanie bloga w subdomenie = w rzeczywistości masz dwie witryny internetowe
- Subdomeny nie pomagają w tworzeniu linków wewnętrznych on-site
- Jakie inne negatywne skutki przynosi stronie subdomena?
- Najlepsza opcja SEO dla domeny
- Kiedy dozwolone jest używanie subdomen?
- Jak Google interpretuje subdomenę?
- Subdomeny są wyświetlane jako oddzielne witryny
- Subdomeny nie dodają się do całkowitej liczby stron ani nie wspomagają SEO
- Udziały w subdomenie nie przyniosą korzyści rankingowi domeny głównej
- Posiadanie bloga w subdomenie = w rzeczywistości masz dwie witryny internetowe
- Subdomeny nie pomagają w tworzeniu linków wewnętrznych on-site
- Jakie inne negatywne skutki przynosi stronie subdomena?
- Najlepsza opcja SEO dla domeny
- Kiedy dozwolone jest używanie subdomen?
Dlaczego poddomeny nie mają wartości dla głównej strony, w kontekście SEO?
Decyzja o integracji bloga firmowego z witryną główną (taką jak katalog, na przykład https://salimali.pl/blog/) lub hostowaniu go na subdomenie (takiej jak blog.domena.com) jest ważną decyzją i nie należy jej lekceważyć. Od wielu lat przysłuchujemy się debacie „subdomena i zintegrowany blog” chociaż Google twierdzi, że to nie jest ważne, bo oba będą indeksowane, ale jest to naprawdę ważne z punktu widzenia SEO. W tym artykule pomogę Ci odpowiedzieć na następujące pytanie: Czy subdomeny wpływają na pozycjonowanie organiczne?
1. Czy subdomeny są złe dla SEO? Czy subdomeny szkodzą SEO?
Blogi firmowe mogą przyciągnąć do Twojej witryny 60% (lub więcej!) odwiedzających. Jeśli jednak jesteś hostowany w subdomenie, stracisz dużo ruchu i możliwości rankingowych dla głównej witryny. Chociaż niektórzy uważają, że subdomena ma zalety, nie będzie ona zajmować tak wysokiej lub szybkiej pozycji w rankingu, jak zintegrowane treści publikowane w domenie głównej. Ponadto strona główna będzie cierpieć z powodu posiadania dwóch witryn. Nigdy nie uzyska pełnych korzyści na miejscu. Nie martw się, jeszcze raz podkreślę tę kwestię. Subdomena jest w zasadzie pośrednikiem dla wszystkich działań SEO na Twojej stronie głównej. Wszelkie funkcje SEO generowane przez Twoją subdomenę mogą powoli przesuwać się z powrotem do twojej strony głównej, ale wynik nie będzie tak potężny, jak gdybyś zostawił tylko pośrednika.

2. Subdomeny są wyświetlane jako oddzielne witryny
Jak mawia Google, zarówno twoja subdomena, jak i strona główna będą wyszukiwane i indeksowane, ale to tylko problem. Strona internetowa i subdomena firmy będą dwiema osobnymi witrynami. Jeśli Google indeksuje Twoje subdomeny i witrynę internetową, ograniczysz możliwości SEO obu, zamiast pozwolić im współpracować. Oddzielając zawartość od swojej witryny, zmniejszysz wartość SEO swojej głównej witryny i stracisz korzyści dla wielu odwiedzających oraz czynniki rankingowe. Jednak dzięki zintegrowanej witrynie Google potraktuje Twoją główną witrynę i subdomeny jako jedną witrynę, co zwiększy siłę obu, ponieważ mogą współpracować pod względem czynników rankingowych. Jeśli Twoim głównym celem jest zbudowanie silnej witryny zorientowanej na klienta, a witryna ma dobrą pozycję w rankingu, ta subdomena jest bez znaczenia i niewiele pomoże Twojej domenie głównej.
3. Subdomeny nie dodają się do całkowitej liczby stron ani nie wspomagają SEO
Podczas korzystania z subdomen, posty będą wyświetlane na oddzielnej stronie internetowej, więc treść nie będzie głównym czynnikiem rankingowym Twojej strony głównej. Wszyscy wiemy, że im więcej stron musi zaindeksować Twoja witryna (jeśli są to strony wysokiej jakości, które ludzie czytają, udostępniają i do których prowadzą linki), tym wyższy jest jej ranking, ponieważ Google lubi witryny bogate w treści, aby zwiększyć autorytet.

4. Udziały w subdomenie nie przyniosą korzyści rankingowi domeny głównej
Około 8 na 10 internautów spędza czas na czytaniu blogów i korzystaniu z mediów społecznościowych, więc masz świetną okazję do promowania swoich postów. Jednak chociaż wzrost udostępniania w mediach społecznościowych i linków zewnętrznych przyniesie korzyści Twoim subdomenom, nie zwiększy to autorytetu Twojej strony głównej.
Wszelkie udostępniane przez Ciebie linki do subdomen nie będą miały wpływu na łączenie linków do Twojej witryny głównej ani na ranking w wynikach wyszukiwania, ponieważ są one (w zasadzie) traktowane jako dwie witryny z tylko wieloma linkami między nimi. Jednak integracja witryn internetowych, linków zwrotnych opartych na treści i udostępniania w mediach społecznościowych pomoże innym stronom na Twojej stronie głównej uzyskać wyższą pozycję i zbudować profil linków dla Twojej strony głównej.
Ponieważ firmy blogowe otrzymują 97% więcej linków przychodzących niż firmy bez bloga (zobacz mój link do innych postów na blogu tutaj), każda witryna internetowa, która zawiera linki do Twojego posta na blogu za pośrednictwem subdomeny, złamie jakąkolwiek zewnętrzną wartość linku. Twój sok przychodzący zostanie przelany do Twojej głównej witryny.
5. Posiadanie bloga w subdomenie = w rzeczywistości masz dwie witryny internetowe
Prowadzenie bloga w subdomenie będzie nie tylko generować więcej pracy i zwiększać koszty, ale ponieważ będą dwie oddzielne witryny, będziesz konkurować ze sobą. W dwóch oddzielnych witrynach faktycznie uszkadzasz i powielasz słowa kluczowe.
Wiele osób zapomina, że ranking linków i korzyści płynące ze słów kluczowych w rzeczywistości wpłyną na ranking strony głównej. Tak, podczas korzystania z subdomen słowa kluczowe z dopasowaniem ścisłym i dopasowaniem częściowym dodają pewnej wartości do obu, ale połączenie koncentracji na słowach kluczowych z silnym profilem linków w witrynie może zapewnić niezrównane pozycje w rankingach. Jeśli Twoim ostatecznym celem jest zwiększenie widoczności całej firmy, to chcesz, aby Twój blog i strona główna współpracowały, a nie wpływały negatywnie na siebie nawzajem.
6. Subdomeny nie pomagają w tworzeniu linków wewnętrznych on-site
Ponieważ subdomena jest uważana za odrębną jednostkę od domeny głównej, linki do oraz z tych dwóch witryn są uważane za zewnętrzne. Wszelkie linki z subdomeny do katalogu głównego nie będą uważane za linki wewnętrzne i wyrządzą więcej szkody niż pożytku, ponieważ będą traktowane jako niskiej jakości rozszerzenia linków zewnętrznych domeny. Chociaż Google może zauważyć, że te dwie witryny są ze sobą powiązane, nie gwarantuje to, że wyszukiwarki przekażą wpływ linku z subdomeny na domenę główną w sposób przyjazny dla SEO.
7. Jakie inne negatywne skutki przynosi stronie subdomena?
SEO to nie jedyny obszar, na który mają wpływ subdomeny. Twoja marka może ucierpieć, ponieważ dobrze napisany blog pozwala odwiedzającym zaprezentować swoje portfolio i poszerzyć swoją wiedzę jako eksperta merytorycznego, aby zrozumieć to czym się zajmujesz, Twój pomysł na biznes. Brak blogów na Twojej witrynie spowodują desynchronizacją merytoryczną.
Bez odpowiedniej integracji, prowadzenie bloga na subdomenie może również zaszkodzić optymalizacji współczynnika konwersji. Jeśli między użytkownikami nie ma wyraźnej ścieżki kierowania na mikro i makrokonwersje w Twojej witrynie, użytkownicy często są zdezorientowani.
8. Najlepsza opcja SEO dla domeny
Stworzenie i wypromowanie marki i serwisu jest dużo łatwiejsze i tańsze niż połączenie dwóch marek i serwisów z subdomeną. Jeśli Twoim głównym celem jest zwiększenie autorytetu strony głównej i siły SEO, musisz dodać blog na podstronie, co uczyni z nich zintegrowany blog. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla pozycjonowania subdomeny bloga, jest usunięcie go z subdomeny i wrzucenie jako podstronę strony głównej.

9. Kiedy dozwolone jest używanie subdomen?
Jeśli chcesz korzystać z subdomen, dam Ci kilka szybkich wskazówek, aby nie był to całkowicie jednowymiarowy, tendencyjny wpis na blogu.
- Gdy nie możesz w pełni kontrolować treści: jeśli występuje problem i cała treść jest generowana przez użytkowników, rozważ użycie subdomen.
- Kiedy myślisz, że możesz zostać ukarany: Kary są zwykle na poziomie subdomeny. Jeśli z jakiegoś powodu obawiasz się kar w Google, możesz skorzystać z subdomen.
- Kiedy nie chcesz, aby link prowadził do Twojej witryny głównej: czy chcesz, aby wyglądała jak inna witryna? Następnie może użyć subdomeny. Po prostu nie oczekuj poprawy SEO.
- Kiedy treść jest zupełnie inna: jeśli Twoja witryna jest poświęcona rowerom i prowadzisz bloga golfowego, umieść go w subdomenie, bo nie będzie w żaden sposób wpływał pozytywnie na content głównej domeny.
- Jeśli nie obchodzi Cię ranking Google i nie interesuje Cię czy Twoja domena będzie dobrze rankingowana. W takim wypadku możesz prowadzić treści na subdomenie.