Ponad dziesięciokrotny wzrost widoczności w branży energii odnawialnej - Agencja Wrocławska
SEO

Ponad dziesięciokrotny wzrost widoczności w branży energii odnawialnej

Data
2023-10-09
Branża
Energia odnawialna
Typ projektu
SEO
Czas realizacji
14 miesięcy

Efekty współpracy

+1096,32%

większy ruch organiczny

+1800%

słów kluczowych w TOP3

+1428,57%

słów kluczowych w TOP10

O kliencie

Autoryzowany dystrybutor na Rynek Polski ekologicznych rozwiązań wykorzystujących energię słoneczną takich jak m.in. ciśnieniowe kolektory słoneczne.

Sytuacja wyjściowa

Klient zgłosił się do nas w pod koniec roku 2021. Szukał wówczas firmy, która spełni aspiracje dotyczące prężnie działającego sklepu internetowego. Był to kolejny element strategii dywersyfikacji źródeł dotarcia potencjalnych klientów.

Stan aktualny

Dziś kanał SEO, a także Google Ads (który również prowadzimy) są wiodącymi i generują dziesiątki tysięcy przychodu miesięcznie, a nasz partner jest w gronie liderów w swoim segmencie runku.

Problemy i wyzwania

  • Brak optymalizacji – witryna trafiła do nas w bardzo surowym stanie. W związku z tym, że nie była ona jeszcze pod opieką żadnej agencji, wymagała gruntownej optymalizacji technicznej.
  • Słowa kluczowe – mając przed sobą niemal czystą kartkę, musieliśmy dogłębnie przeanalizować, czym chcemy ją uzupełnić. Odpowiedni dobór fraz w był bardzo ważny, ponieważ determinował kierunek niemal całej strategii. Rozpoczęliśmy więc od dokładnej analizy konkurencji, ich fraz, trudności słów kluczowych, a także potencjału na konwersje.
  • Niski autorytet domeny – 1 – tyle domen odsyłających posiadał nasz partner w dniu podpisania umowy. Z punktu widzenia budowy widoczności oznaczało to, że ogromny nacisk na ten obszar musieliśmy położyć już od początku pracy z projektem.

Zrealizowane działania

Po pierwszych rozmowach z klientem wiedzieliśmy, że kluczowe będą pierwsze miesiące współpracy. To, jak przygotujemy witrynę do budowania widoczności, będzie rzutowało na kolejne miesiące wspólnych działań.

Mając tę świadomość, przed realizacją szczegółowo zaplanowaliśmy pracę każdego działu. Harmonogram wdrożenia był jasny, ponieważ opierał się na dokładnej analityce. Posiadając precyzyjną strategię contentu, linkbuildingu czy kolejnych etapów optymaliacji, mogliśmy skupić się na jak najefektywniejszej pracy, a w jej trakcie wprowadzać ewentualne poprawki, na podstawie chociażby obserwacji konkurencji.

Zaimplementowane rozwiązania

  • Konfiguracja sitemap oraz robots.txt
  • Przygotowanie nowej struktury nagłówków, page title, a także metatagów
  • Optymalizacja crawl budget
  • Usunięcie błędów
  • Poprawa prędkości strony
  • Ustawienie linkowania wewnętrznego
  • Usunięcie duplikacji
  • Budowa efektywnego profilu linkowego w oparciu o branżowe i wysokorankingowane adresy url
  • Przygotowanie dedykowanych treści dla każdej kategorii produktowej, a także sekcji blogowej
  • Regularny monitoring zachowań konkurencji z wyszczególnieniem najważniejszych słów kluczowych

Efekty współpracy

Bardzo precyzyjnie zaprojektowane działania przyniosły rezultat nie tylko w postaci progresywnego wolumenu ruchu organicznego, ale przede wszystkim przełożyły się na zyski, jakie generuje witryna. Biorąc pod uwagę cenę produktów, a także marżę, każda jednostkowa transakcja jest powodem do sukcesu, a tych w skali miesiąca bywa kilkanaście lub kilkadziesiąt. Dziś wyzwaniem nie jest już walka o widoczność generującą sprzedaż, a utrzymanie pozycji liderów i dalsze skuteczne skalowanie bardzo dobrze prosperującego już sklepu internetowego.

Rezultaty