Średni ROAS na poziomie 2353% w ciągu 8 miesięcy - Agencja Wrocławska
Google Ads

Średni ROAS na poziomie 2353% w ciągu 8 miesięcy

Data
2023-10-11
Branża
Ręcznie wykonane dekoracje do domu i biura
Typ projektu
Google Ads
Czas realizacji
8 miesięcy

Rezultaty współpracy

631

transakcji

7,26

koszt pozyskania klienta

2353 %

średni ROAS

O kliencie

Producent dekoracji metalowych do wystroju wnętrz, które oprócz walorów ozdobnych służą również celom praktycznym, są to m.in.: organizery biurowe, świeczniki, stojaki do wina. Sztandarowym produktem są metalowe figurki przedstawiające postacie w różnych czynnościach i sytuacjach dnia codziennego jak: zawody, sport, hobby itp.

Sytuacja wyjściowa

Wcześniejsze kampanie były prowadzone przez firmę zewnętrzną przy użyciu automatycznych narzędzi. Skutkowało to niską widocznością oraz znacznie wyższym kosztem pozyskania klienta. Dodatkowo, pomimo iż dysponowany budżet był stosunkowo niski, nie był w pełni wykorzystywany.

Oczekiwania klienta

  • Zwiększenie ruchu na stronie,
  • Zwiększenie zainteresowania grupami produktowymi,
  • Zwiększenie generowanych przychodów,
  • Zwiększenie współczynnika zwrotu z inwestycji,
  • Wykorzystanie w pełni zaplanowanego budżetu tak, aby przekładał się on na sprzedaż.

Największe wyzwania

  • Niski wolumen wyszukiwań fraz bezpośrednio powiązanych ze sprzedażą naszych produktów
  • Brak rozpoznawalności i świadomości naszej marki oraz oferowanych produktów
  • Często zmieniające się portfolio produktowe

Działania podjęte podczas współpracy

  • Analiza rynku,
  • Analiza produktów oraz słów kluczowych,
  • Zaplanowanie strategii reklam i promocji,
  • Poszerzenie grup docelowych o osoby poszukujące prezentu na daną okazję,
  • Wdrożenie strategii remarketingowych,
  • Cykliczna optymalizacja istniejących kampanii,
  • Regularna rotacja produktów w zależności od okresu,
  • Skalowanie budżetu reklamowego i odpowiednia dystrybucja pomiędzy poszczególne kampanie i produkty.

Wynik podjętych działań

Nasze interwencje znacząco podniosły efektywność działań marketingowych. To przyczyniło się do pełnego wykorzystania potencjału naszego klienta przez niemal cały okres współpracy.

Dzięki dobrze dobranej strategii, która poszerzała zasięg naszej kampanii poprzez dodanie fraz związanych z zakupem produktu na okazje specjalne, nie tylko zoptymalizowaliśmy wykorzystanie budżetu marketingowego, ale także znacząco poprawiliśmy wszystkie wskaźniki dotyczące rentowności kampanii.

W ciągu ostatnich 8 miesięcy, dzięki naszej współpracy i odpowiednio dobranemu portfolio promocyjnemu, reklama zdobyła ponad milion wyświetleń. Przyczyniło się to do znakomitych wyników sprzedażowych przy niskich kosztach.