Pozycjonowanie Niemcy o czym warto pamiętać?

W jaki sposób pozycjonować stronę internetową w języku niemieckim i znaleźć się na samym szczycie listy wyszukiwania Google.de? Czym różni się pozycjonowanie stron w Niemczech od innych rynków? Mimo tego, że pozycjonowanie stron internetowym w Niemczech bazuje na podobnych zasadach jak w Polsce to można znaleźć kilka różnic. W tym artykule dowiesz się jakie to różnice oraz dowiesz się, jak zacząć pozycjonować swoją stronę w niemieckim Google.

Agata Nycz | 20.08.2021

SEO scrabble

W jaki sposób pozycjonować stronę internetową w języku niemieckim i znaleźć się na samym szczycie listy wyszukiwania Google.de? Czym różni się pozycjonowanie stron w Niemczech od innych rynków? Mimo tego, że pozycjonowanie stron internetowym w Niemczech bazuje na podobnych zasadach jak w Polsce to można znaleźć kilka różnic. W tym artykule dowiesz się, jakie to różnice oraz dowiesz się, jak zacząć pozycjonować swoją stronę w niemieckim Google.

Kto korzysta z Google.de?

W Niemczech populacja wynosi łącznie ok. 82 mln mieszkańców, z czego aktywni użytkownicy Internetu stanowią ponad 96%. Co trzeci mieszkaniec Niemiec ma dwa telefony a dziennie statystyczny Niemiec spędza prawie 4,5 godziny w sieci – z czego ponad godzina na Social Media. Niemcy lubią bardzo obszerne i wartościowe opisy, dlatego pozycjonowanie w Google de to nie lada wyzwanie. Wśród wszystkich dostępnych w Niemczech przeglądarek zdecydowanie wygrywa Google! Na komputerach używanie tej przeglądarki jest na poziomie prawie 85%, natomiast w wersji mobilnej 97,5%. Odpowiednio zoptymalizowana strona WWW pod Google i pod mobile w języku niemieckim wraz z dobrze przemyślanym contentem to absolutna postawa i gwarancja sukcesu.

telefon samsung google

Z jakich urządzeń korzystają najchętniej Niemcy?

mac ciemny pokój

  1. Telefony komórkowe oraz telewizory Smart – 92%
  2. Laptopy i komputery stacjonarne – 76%
  3. Smartfony – 75%
  4. Tablety – 38%
  5. Smartwatch – 6%

Aplikacje mobilne, które robią furorę w Niemczech

  1. WhatsApp – 79%
  2. YouTube – 77%
  3. Facebook – 64%
  4. Instagram – 43%
  5. Messenger – 40%
  6. Pinterest – 27%
  7. TikTok – 8%

Warto znać te dane – dzięki takiej znajomości wiemy, na jakie media społecznościowe trzeba położyć nacisk.

Czym różni się SEO w Niemczech od SEO w Polsce?

seo ze scrabbli

SEO zagraniczne, gdzie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google skupia się na tych samych czynnikach rankingowych, co w Polsce. Wytyczne Google są międzynarodowe, dlatego Niemcy nie są wyjątkiem. Zatem na czym polegają różnicę między pozycjonowanie strony w Google w Polsce i pozycjonowanie w Niemczech?

Budowanie profilu linków w Niemczech bazuje z jednej strony na wykorzystywaniu relacji biznesowych – np. odnośnik do sklepu z witryny większego sklepu itp. a z drugiej strony polega na wpisach gościnnych i artykułach sponsorowanych. Jeżeli chodzi o artykuły sponsorowane to konieczny jest bezpośredni kontakt z wydawcami, ponieważ nie ma popularnych serwisów agregujących portale umożliwiające publikowanie treści z linkiem.

Na link building w Niemczech trzeba przeznaczyć wyższą kwotę, ponieważ w odróżnieniu do Polski pozyskanie bezpłatnego linka jest ograniczone, a linkowanie z forów internetowych czy za pomocą katalogów nie jest stosowanie powszechnie. Rynek Niemiecki charakteryzuje się również większym udziałem zapytań long-tail jak i zróżnicowanym słownictwem i bogatą ilością określeń dotyczących danej tematyki. Jeżeli chodzi o zasady technicznej optymalizacji strony to w Niemczech są takie same jak i w Polsce.

Wpis do katalogów w Niemczech to bardzo kosztowna sprawa. Ceny wahają się od 50 do 100 Euro za link. Przykładowe katalogi do wykorzystania na początek:

1.
http://bellnet.de/

2.
https://oekoportal.de/

3.
https://www.rss-verzeichnis.de/

4.
https://www.seekxl.de/

5.
https://www.bunte-suche.de/web/cms/

Jakie są korzyści z pozycjonowania na Niemcy?

screen agencja wrocławska ahrefs

Przykład z Ahrefs naszej agencji, która sukcesywnie osiąga coraz większe wyniki wyszukiwani i wzrost ruchu.

  1. Większy zasięg

Dzięki temu, że zwiększy się zasięg Twoich działań marketingowych w sieci o zagraniczny rynek, liczba odbiorców znacząco wzrośnie. Bez wątpienia poprzez pozycjonowanie w Google DE masz większe szanse na podwyższenie swoich zysków i pewność dalszego rozwoju swojego biznesu.

  1. Odpowiednio dobrana grupa odbiorców

Dzięki pozycjonowanie Niemcy możesz doprecyzować swoją grupę docelową, do której chcemy trafić. Dzięki odpowiedniemu doprecyzowaniu możesz dotrzeć do osób, którzy konkretnie interesują się oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami. Jeżeli ktoś będzie wpisywał w Google.de niemieckie określenie produktu bądź usługi to niemal zawsze oznacza, że rozważa zakup. Dlatego warto znajdować się na samej górze wyników wyszukiwani ze swojej branży – wtedy jest jeszcze większa pewność, że klient wybierze właśnie Ciebie!

screen senuto

Dzięki odpowiednim narzędziom, które posiada agencja seo możesz zobaczyć, jakie frazy najczęściej wyszukują internauci i na które warto zwrócić uwagę tak, aby zawierały się na Twojej stronie internetowej i generowały Ci ruch.

  1. O wiele niższe koszty i pewność skutecznej pracy!

Wiadomo, że pozycjonowanie zagraniczne wiąże się z wyższymi kosztami, dlatego każdy, kto działa za granicą chciałby reklamować się skutecznie i możliwie jak najtaniej. Nasza agencja marketingowa daje możliwość ustalenie budżetu, który będzie dopasowany indywidualnie do potrzeb oraz możliwości Twojej firmy. Mimo wszystko pozycjonowanie zagranicznej witryny przez polską agencję marketingową jest o wiele tańsze, niż przez lokalną.

  1. Zdobycie przewagi nad konkurencją w Twojej branży

Pozycje na samej górze liczbie wyszukiwań w Google to nie tylko wzrost ruchu czy liczby zapytań, ale również wyprzedzenie swojej konkurencji! Im więcej słów kluczowych w wynikach wyszukiwarki tym większe jest zaufanie do danego serwisu. Dzięki swojej rozpoznawalności w Internecie możesz stać się liderem i rozwijać biznes, tworzyć markę a przy tym zdobywać kolejnych klientów! To wszystko możliwe jest dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu.

SEO Niemcy – porady, jak zacząć pozycjonowanie stron www

flaga niemiec

Jak dopasować witrynę do Niemieckich użytkowników?

Nasi zachodni sąsiedzi ceną sobie produkty i usługi wysokiej jakości. Jeżeli postawisz na profesjonalną optymalizację witryny szybko zyskasz nowych klientów. Treści, które będą publikowane na stronie koniecznie muszą być po Niemiecku. Inwestując w pozycjonowanie Niemcy pamiętaj, aby pisanie tekstów było zlecone osobie, która biegle mówi po niemiecku.

Dodatkowo mieszkańcy Niemiec przykładają dużą uwagę do dokładnych opisów produktów, dlatego warto o ten aspekt również zadbać. Pamiętaj, że w Niemczech mieszka bardzo dużo Polaków, dlatego stwórz dwie wersje językowe strony. Wtedy, gdy ktoś trafi na Twoją witrynę, a nie będzie znać dobrze języka i tak dowie się czegoś o Twojej firmie, co zwiększy prawdopodobieństwo zakupu.

Analiza konkurencji rynku Niemieckiego

Bez wątpienia analiza konkurencji jest bardzo ważna. Trzeba zwrócić uwagę na optymalizację serwisów, które zajmują czołowe pozycje jak i ilość backlinków, które prowadzą do tych stron. Do tego celu warto skorzystać z serwisu takiego jak Ahrefs.com, który zbiera dane na temat linków prowadzących do stron.

Pozycjonowanie Niemcy – niezbędny jest copywriter niemieckojęzyczny

Copywriter to osoba niezastąpiona, która jest nieodzownym elementem skutecznego pozycjonowania stron w Niemczech. Dobrze przygotowane teksty, zawierające słowa kluczowe, nagłówki czy frazy schematyczne to bardzo ważna sprawa w SEO Niemcy. Osoba, która jest copywriterem powinna znać przynajmniej podstawy SEO tak, aby przygotować odpowiednio wartościowy tekst. Opisy do stron, artykuły czy inne treści powinny zostać starannie wykonane i nie zawierać błędów stylistycznych i językowych. Dlatego pozycjonowanie Niemcy a copywriter niemieckojęzyczny to idealne połączenie tak, aby zadbać o każdy najmniejszy tekst na Twojej wysoko rankingowej stronie.

O zaletach copywritera sporo pisaliśmy niedawno. Zapraszamy do przeczytania czy warto zatrudnić copywritera?

Tak jak widzisz, pozycjonowanie stron w niemieckim Google to świetna metoda na dotarcie do lokalnych klientów, którzy w danym momencie poszukują informacji o danym produkcie lub usłudze. Warto więc znajdować się ze swoją stronę w jak najwyższych wynikach wyszukiwania, zadbać o odpowiednią optymalizację witryny, treści i współpracować z agencją, która pomoże utrzymać ten wynik jak najdłużej!

Agata Nycz
Copywriter

Aktualności

Co to jest agencja content marketingowa i czym się zajmuje?

Agencje content marketingowe pozwalają firmom na wprowadzanie tej metody, dostarczając im profesjonalnie przygotowane treści, które są następnie przekazywane odbiorcom, u których wywołują określone działania i reakcje.

Chat GPT - co to jest?

Chat GPT to rodzaj sztucznej inteligencji, która pozwala na generowanie tekstu na podstawie dużych zbiorów danych tekstowych i udzielanie odpowiedzi na pytania w sposób bardziej naturalny niż inne modele. Jest często wykorzystywana w różnych aplikacjach do automatyzacji obsługi klienta i jest cennym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć efektywność swojej pracy.

Analiza słów kluczowych

Pytanie, które zapewne pojawia się na początku analizy, to kto jest realnym konkurentem, a także, na jakie frazy jest widoczny? Często partnerzy, z którymi pracuję, mają świadomość rynku i bardzo precyzyjnie są w stanie wskazać firmy, z którymi chcą konkurować. Zdarza się jednak, że otwierając nowy biznes lub wchodząc w nowy rynek, nie mamy jeszcze w jego obszarze wiedzy eksperckiej i niezbędna jest więc analityka.

Agencja reklamowa. Co to jest? Czym się zajmuję?

Niezależnie od tego, jaka jest specyfika Twojej branży, konkurencyjność oraz jakie usługi świadczysz, to każda firma pragnie wyróżnić się wśród innych oraz przedstawić swoją ofertę w najlepszym świetle. Aby miało to miejsce, niezbędna jest odpowiednia promocja marki, która uwzględni wszelkie założenia i oczekiwania przedsiębiorstwa. Z pomocą przychodzi agencja reklamowa, która bez najmniejszego problemu zajmie się reklamą Twojej firmy w sieci.